Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Dagens sämsta mamma :(

Publicerad 2010-10-29 09:45:05 i Allmänt,

I går kvalificerade jag mig till dagens sämsta mamma :(
Skulle haka på säkerhetskedjan på dagis när jag lämnat Thelma. Kedjan kärvade så jag släppte vagnen (som jag var 100% säker på va låst!) för o hjälpa m andra handen. Då hör jag plötsligt ett brak o ett skrik. Vinga ligger flera meter bort i en hög o blodet forsar ur munnen på henne... Hon hade rullat i väg i vagnen o brakat in i staketet o slagit munnen:( Fan fan fan, det var det enda jag tänkte först. Sprang i panik o lyfte upp henne, blodet rann från hennes lilla mun. Pluttan. Tillslut lugnade hon sig o jag gick (lite chockad tror jag) till Jenny som bestämt. Väl där blev Vinga sitt vanliga jag o åt o skrattade o lekte m Hailie. (Hos Jenny var d klart lika trevligt som alltid!)
När jag hämtade Thelma på dagis släppte väl allt när jag såg Catta för då kom tårarna:(
Jag bestämde att gå förbi vc o kolla hennes mun innan vi gick hem. O på vårdcentralen vi har e dom alltid så himla trevliga o tillmötesgående (det är synd o säga om vår gamla vc, där jäklar bokar man tid om du så håller på o kvävas!) Sköterskan som kollade tyckte att det verkade lugnt o att vi skulle avvakta över helgen. Hade inte svullnaden gett sig så skulle vi kontakta tandläkaren på måndag. Men hon äter o är glad o verkar inte ha ont alls.

(MEN JAG KÄNNER MIG FORTFARANDE SÅÅÅ HEMSK!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela