Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Nioåring körde ihjäl lillebror

Publicerad 2010-10-16 14:17:45 i Allmänt,

Usch, satt och tittade på blocket innan. O så står d ju sånna där smånotiser uppe i hörnet. Brukar vara en "lokalt" och en "världen". O detta stod under världen:

"Nioåring körde ihjäl lillebror

Världen 16 okt 13:29

En nioårig pojke körde med traktor ihjäl sin tvååriga lillebror, uppger SVT text. Olyckan inträffade i danska Rudköbing på Langeland.

Nioåringen körde traktorn, medan hans pappa och tvååringen plockade sten. Plötsligt rullade traktorn bakåt och tvååringen hamnade under den."

Fy så himla tragiskt! Undrar hur den pappan känner sig. Och framförallt stackars lilla pojken som måste leva med det i resten av sitt liv! För mig som inte lever på en bondgård kommer klart frågan hur man kan låta sin 9-åring köra o samtidigt befinna sig så nära att en så tragisk olycka kunde inträffa? Men så vet jag ju hur annorlunda det är när man arbetar och lever ett bondgårdsliv. Jag minns tex när jag var liten o var hos min kusin. Hennes föräldrar hade lantbruk med kor o så. Det var ofta vi fick ta traktorn o köra en runda i skogen. O vi var väl sju o nio år typ. Vi tyckte klart det var skitkul, men nu som vuxen tänker man ju "Hur tänkte dom?!" Ja, det är ju en helt annan mentalitet nu med, än vad det var då på 80-talet. Men det sägs ju att det sker mest olyckor just på bondgårdar. Men hu så ont i magen jag fick när jag läste denna lilla notis. Valde att inte leta vidare efter nån mer utförlig artikel om det. Det räckte för att man ska kunna ana hur fruktansvärt denna stackars familj måste må. Tänk om föräldrarna klandrar brodern? Usch nä, finns inga ord för sån tragik:(


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela