Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Hundträning? Nä misshandel skulle jag kalla det!!!

Publicerad 2011-04-27 11:12:50 i Allmänt,


Jag undrar bara vad fan tanten håller på med??? Nä, detta är helt absurt!

Det där är djurmisshandel i mina ögon, i allra högsta grad. Att kasta en stryplänk på hundens rumpa så den i panik flyr därifrån i kopplets fulla längd. Och sen inte sluta där, utan ta upp den o daska den igen i rumpan på hunden.

Det ska ska krävas MYCKET för att jag se på den kvinnan med respekt! I mina ögon o i min värld är det där helt sjukt! I mitt tycke ska man inte få kalla sig instruktör eller liknande om man inte kan träna en hund utan att behöva skrämma den till lydnad!

Det tråkiga med denna typ av hundträning är att hon lär hundägare att man måste vara arg och hård mot sin hund, istället för att vara glad och njuta av sina fina hund.

Tänk vad folk skulle rasa om någon gick ut i TV och sa att man skulle slänga leksaker på olydiga (osäkra) barn. I min mening är hundar precis lika försvarslösa och "beter sig illa" av ungefär samma anledningar som barn gör.

Nä denna kvinna får noll respekt av mig! Tacka fan att hon hade blivit biten av en hund nu nyligen! JAG skulle vilja bita henne ju! *ARG!*

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela