Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Tre små kisebäbisar

Publicerad 2011-04-29 12:24:54 i Allmänt,

I tisdags fick vi tre kattungar.
Dom var högst oplanerade och krockade med tilltänkt kastrering av Smilla.
Men som den rymling hon är blev det nu så här. Och nu finns dom och nu är dom älskade.
Så jag betackar mig kommentarer om hur många hemlösa/oönskade katter det finns!
Jag VET det, och jag lider med dem :( Hade gärna hjälpt allihopa om jag kunnat.
Som sagt var dessa inte planerade, men för den skull inte oönskade.
Skulle aldrig klara av att slå ihjäl en kattunge - kanske enl vissa vore bättre mot katten,
men men nu är det som det är.

Hur som, så har vi tre små fina kattungar, varav antagligen minst en stannar hos oss :love:
Som jag kan se är det en hane och två honor. Är dock aningen osäker på den ena om det är en hona eller hane, men det lär jag ju se snart.
Tilltänkta namn är: Svea/Märta och Torsten/Folke vi får se. Beror ju på om man hittar någon bra ny ägare med, då får ju dom namnge sin katt såklart. Men jag gillar att ha namn för det blir så opersonligt med bara "katten" eller "kattungen".

Det är en svart (hane), en svart/gråguld randig (hona?) och en spräcklig som sin mamma (hona)
Dom växer så det knakar (väger dom såklart varje dag) och är redan rätt accepterande när man klappar o gosar med dom. "Pusstränar" dom nu och det är ju klart inte det jobbigaste som finns, hehe.

Jag känner dock att jag/vi kommer vara superpetiga med kommande hem. VET jag inte med säkerhet att den får det bra, nä då får den hellre stanna här. Säljer inte till vem som helst! Som en del som bara "vill bli av med" sina kattungar. Fy :(

Bilder kommer senare...

Kommentarer

Postat av: Jasas

Publicerad 2011-04-29 12:46:42

Åh vad roligt! Hoppas bild kommer SNART! Var sååå längesen som jag såg såna nya små kisar! :D



Vi har funderat på en kise-kompis till Dobby, men vet inte om han är mer utav en ensamkatt, ändå? Hmmm.

Postat av: Sandra

Publicerad 2011-04-29 13:24:34

Ja, jag får ta bilder med mobilen o lägga upp ;)

(Har ju lyckats slarva bort kameran!)

Dom e så små o söta. kär Små tjockisar med sina små magar, hehe.



Tror faktiskt de flesta katter TYCKER om att ha en kattkompis. Ni kunde ju "tagit" en av oss!? Va kul det hade varit. Till Er hade jag INTE varit rädd o sälja/ge, där hade jag vetat att den fått det bra!

Postat av: Jasas

Publicerad 2011-04-29 15:49:06

Ja hade man vetat att det blivit bra så hade vi gärna gjort det. Men Dobby är ju 8 år och inte så glad i grannkatterna.. men det kanske blir skillnad om det är en kattunge som han får växa upp med? Vi får tänka lite på det! :D

Postat av: Sandra

Publicerad 2011-04-29 18:14:01

Ja, klura lite på det ;) Det är ju ett tag till innan dom får flytta ändå! O precis som du säger kan man ju inte veta hur han reagerar om det är er katt sas. Mormor hade en gammal katt på 16 år när hon dog, som vi tog hand om. O då hade vi två vuxna katter innan. O mormors katt var inte nån fan av andra katter innan, men det funkade hur bra som helst.

Bara man låter dom "göra upp" på kattvis (småbråk o fräs) så brukar d gå ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela