Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Välkommen till substitutvärlden

Publicerad 2011-04-01 10:43:21 i Allmänt,

Så loggar man in...kollar vad som händer i substitutvärlden...
Inser...
Inser igen...
Förfasas...
Vi är tragiska...vi är ynkliga...vi är sorgsna.
Vi lever i en fantasivärld. Om något i vår fantasivärld går emot oss - då gnäller vi!
Så här hade jag inte planerat min fantasivärld.
Det var inte detta jag beställde!
Vaddå livet? Nä, nä jag vill ha allt serverat! Allt ska vara precis som JAG vill.
Synd tänker jag då...
Där sitter familjer som förlorat allt, ett barn som mist sin mamma, en pappa som kämpar mot cancer, en vän som vet att hennes tid kommit alldeles för tidigt. En flicka som förlorat en rättsproecess mot sin våldtäktsman för att hon inte sa nej tillräckligt högt, en son som hamnar i fosterhem för att hans mamma var deprimerad o hans pappa slog honom. En hund som får stryk för att den råkar stå i vägen, en bebis som ligger ensam o skriker av hunger medans mamma är full och blöjan är blöt av urin.
Så förlåt då att jag skiter i dina skitproblem!
Förlåt att jag tycker dina löjliga statusrader är skrattretande. Förlåt att jag inte kan lida med dig som tappat din mobil, förlåt att jag ler när jag ser att du som fötts med silversked i käft har ett lika mänskligt liv som alla andra.
När ska vi fatta hur skört vårt liv är? Vad är viktigt egentligen? VEM är viktig egentligen?
Det vet du inte förrens den personen inte längre finns. O då lovar du dyrt o heligt att aldrig mera klaga, att alltid visa folk du älskar ATT du älskar dom. Du håller det, tills nån skitsak svänger din värld. Då glömmer du, då blir du lika ytlig som vem som helst.
Jag är inte bättre, jag är bara trött...
Trött på allt jävla gnäll på skitsaker. Förlåt för det.
En dag tar allt slut...en dag finns inte du och jag längre...en dag är dessa ord dåtid...en dag blir livet mer verkligt, då dör du...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela