Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Hon lyser upp vårt liv!

Publicerad 2011-08-22 11:58:20 i Allmänt,

Min T är den mest underbara lilla tjej som finns. Hon lyser upp vilket grått rum som helst.
Hon är så närvarande, så verklig, så otroligt karismatisk. Hon är ett ljus i vår mörka värld.
Hon är någon att följa, att lyssna på att vara närvarande med.
Men hon är inte enl normen. DÄRFÖR är hon så otroligt vacker, så otroligt mänsklig. Hon finns, hon känner, hon lever, hon andas varje andetag. Varje ögonblick med henne är ett levande ögonblick.
Varje stund jag ges med henne är en gåva. Jag borde vara tacksam, jag är det för det mesta.
Men hon är stark och svag, hon är svart o vit, hon är kärlek och avsky, hon är glad och arg...hon ÄR!
Hon ÄR så mkt, hon ÄR så närvarande att det nästan blir jobbigt för henne.
Varför då?
Jo för att i vårt trångsynta samhälle passar hon nte in.
Jag fattar inte det? Vi påstår oss vara så jäkla toleranta. Vi ska acceptera, acceptera, acceptera. Ingen ska känna sig utanför o gud nåde den som talar illa om invandrare, folk med en annan religion, kultur, hudfärg osv. Men så kommer det till VÅRA barn, våra helt jäkla underbara ungar. DÅ är det helt plötsligt ok att fördömma, ifrågasätta, blunda? Mitt barn är inte perfekt. Men vet du varför? För hon BEHÖVER inte vara det! Hon är den hon är för att hon FÅR vara den hon är! Hon är världens bästa T!
MEN, för klart det finns ett MEN i vårt "toleranta, accepterande" Sverige!, hon är inte "flickig" (vad fan nu DET är!) Hon låter, hon syns, hon ifrågasätter. Hon tar plats, hon kräver, hon FINNS! Hon behöver oss. Jag behöver henne - VÄRLDEN behöver henne!
O vet ni? Jag SKITER i om hon inte passar in, men jiddrar ni med henne så väljer ni fel barn. Hon är nämligen MIN o INGEN jiddrar med mina barn! För mina barn är fantastiska - INGEN ska säga nått annat! Sen om dom nte passar in - skiter jag i! Dom är inte känslokalla freaks som gör som alla andra - dom LEVER - dom ÄR!
Jag älskar dom precis som dom är. O om det fnns föräldrar där ute som INTE känner likadant för sina barn tycker jag det är jättesorgligt...var stolt över era ungar ÄVEN när dom skriker o håller på att riva halva huset, det är så kort stund vi får låna dom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela