Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Dvävulens påfund!

Publicerad 2011-02-19 13:14:44 i Allmänt,

Natten till i går kom magsjukan på besök här på Norrgatan :(
Började med mig o Vinga. Jag hade skitont i kroppen hela kvällen o kände mig slö o "konstig".
Jobbade på torsdagkvällen o kände att jag inte hade samma "go" som vanligt. Men inte ont i magen lr så.
Men när jag kom hem duschade jag, åt lite o sen gick jag o la mig direkt. Hade skitsvårt o somna då jag frös o svettades om vart annat.
Vid halv två på natten studsade Stefan ur sängen när Vinga skrek i panik o ropade efter honom
(jag var vid det laget helt febrig o inte lika kvicktänkt som Stefan )

Då hade hon kräkt ner hela sängen :(
Under natten kräktes hon 7 ggr i kaskader - stackars lillan var så rädd.

I går låg vi hela dagen, Stefan åkte oxå på det (för första gången i sitt liv!!!)
Molly tjurade ihop o skulle minsann visst åka till pappa. Hon vägrade lyssna så stackars Stefan fick köra ner henne till bussen. När hon hade kommit till Halmstad kom magsjukan till henne med efter nån timme. KUL att man säkert lyckats sprida smittan på TVÅ BUSSAR! Jihoo, jättekul! Tack för det! Känns ju jäkligt schyst! Helt toppen faktiskt!

Thelma o Vinga var "köriga" i magen hela dagen i går o så kräktes även Thelma - lika rädd hon med lillan :(
Dom har aldrig kräkts innan, varken Thelma lr Vinga, så dom blev klart rädda.
I dag mår vi bättre men e "avslagna" o fokuserar på att återfå energin.
Magsjuka måste vara djävulens påfund!!!

Hoppas verkligen att vi e pigga i mon så vi kan ta en tur till Emmaus.
För det borde ju vara lugnt, har ju gått 48 timmar då?
Vill verkligen inte sprida smittan, men samtidigt ibland e man ju tvungen att bege sig ut. Som innan i dag då blöjorna var slut då var ju Stefan tvungen att bege sig till affären. Såg ut som en bankrånare med halsduken virad över näsa o mun o så luva på det, haha.

Blir så ledsen med...
I går skulle vi ha gått till Hälsans hus med småttingarana o badat. Det blev det ju klart inget med.
O i dag hade jag/vi verkligen sett fram emot. Vi skulle nämligen till Benny o Maud o barnen! Hade verkligen längtat! Det är alltid så himla kul o träffa dom.
Hoppas det kan bli snart ändå!

Men men, man styr inte över sjukdomar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela