Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Jobbat och annat

Publicerad 2011-02-10 10:24:43 i Allmänt,

Har inte riktigt haft varken tid eller lust att sitta här vid datorn. Men så blir det ju ibland, bara att ta nya tag när lusten faller på...

I måndags blev jag inringd till jobb.
Strax innan sju vaknade jag av att resursen ringde. Så det var bara att hoppa i kläderna, väcka små sovande gullungar o knata till dagis o sen vidare till jobb.
Var där runt åtta så jag tycker nog d gick rätt snabbt ändå m tanke på att jag går till dagis o det är en bit.
Jobbade till 16 o sen var jag megatrött. Dels är man inte van att jobba o dels blir man allt lite trött när man vaknar av telefonens ilskna signal ;)

I tisdags var jag på anställningsintervju som callcenterhandläggare på Svea inkasso.
(Mamma var barnvakt, så snällt)
Vi får se hur det går, mkt tankar i skallen ännu så jag har bestämt mig för att känna efter hur jag vill OM jag väl blir erbjuden en tjänst där.
Väntar även på ett annat samtal ang ett jobb, har jag tur kanske han ringer i dag...
Hur som så känns det oerhört kul att man åtminstonde får komma på intervju, att man är intressant sas.

I går jobbade jag, 6.45-14
Gick bra, det är så kul o komma ut o jobba lite. O särskilt när man får jobba m en av mina absolut bästa vänner - Johanna :love: Då går dagen fort o man känner sig nöjd o glad.

I dag är jag ledig (än så länge i allafall, man vet ju aldrig som timmis) så jag tvättar o donar lite.
Men känner mig allt lite sällskapssjuk så jag kanske får ta o ringa o se om nån vill komma o leka med mig, hehe

Mollan har vinterdag i skolan. Hon hade valt pulkaåkning och simning.
Så först går dom till brunnsparken o åker pulka. Där skulle dom även grilla korv.
Snön öser ner så det passar väl med vinterdag i dag.
Efter pulkaåkningen skulle dom gå till Hälsans hus o simma.
Kan väl behövas för o mjuka upp frusna små kroppar kan jag tänka ;)
Jag hoppas hon får en riktigt kul dag lilla gumman.

Vinga och Thelma busar här, ömsom vänner ömsom på krigsstigen med varandra.
Men men, det är väl så det är att ha syskon ibland...
Minns ju hur jag själv var, det var nog inte alltid kul o ha mig till lillasyster, hehe.


Jag som liten plutt, en vecka gammal o så våran underbara labrador Zack

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela