Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Förkylt var det här

Publicerad 2011-01-31 13:27:36 i Allmänt,

Atjoo! Näsan ser ut som på en som festat lite för mkt i sina dar. Dvs en mkt röd sak :( Blä för förkylningar.
Just för tillfället är jag o Thelma mest drabbade. Vinga e lite gnölig så kanske kan det vara på gång för henne med. Men ynkligast av oss alla är så klart jag, hehe. Thelma öser på i sitt vanliga tempo med en o annan paus då o då. Men personligen hade jag inte haft ngt emot att krypa ner i sängen o dra täcket över huvudet o S-O-V-A!!! Men det funkar lixom inte. Eller tror ni man kan säga till sin 1½ åring o 3½ åring: "Hörrni, ni sköter er själva resten av dan va, tills pappa kommer hem? Fixar ni lite middag till honom med?" Nähä, det tror ni inte? Nä, förmodligen inget bra alternativ, så jag fortsätter väl att vila vaken ;) Ligga på soffan o kolla på "Beppes godnattstund" o andra filmer valda av Thelma e inte helt fel d heller ju! O gosa m dom små yrvädren när tillfälle ges.

Atjoo atjoo atjoo! Snörvel snörvel. Bläk för förkylningens ynklighet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela