Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Bara en fredag

Publicerad 2011-01-14 09:53:06 i Allmänt,

Nähä, magsjukan verkar inte vilja lämna vårt hus :( Tom Vinga är fortfarande sjuk - efter 5 dagar av lös mage. Inte kul alls. Tycker så synd om dom. Som tur är vill dom båda dricka välling
(ja - Thelma gör d fortfarande ibland) så dom får i sig lite vätska o näring i allafall.
Vill ju inte att dom ska bli uttorkade precis.
Men dom e hyfsat pigga o glada ändå - o det är ju skönt.
I dag e Molly m hemma från skolan, har ont i magen. Får väl se vad d utvecklar sig till...

Hur som, i dag är det underbara fredag! Det betyder att jag får ha min älskling hemma hela helgen, o får pussa på honom!


Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2011-01-14 11:14:43

Usch, stackars barn!! Har du vätskeersättning hemma?

Bra att de dricker välling!!



Det låter som att de har rota virus.. Brukar hålla på 4-10 dygn, börjar ofta med kräkningar o diarrer, för att sedan "bara" vara vattniga diareer...



Hoppas de blir friska snabbt och att Molly slipper det.. Kramar!



Postat av: Sandra

Publicerad 2011-01-15 14:59:18

Nä, har ingen vätskeersättning, men dom verkar (peppar peppar) piggare nu. I dag har magarna inte spökat på dom :)

Tror dock inte att d var rotavirus iom att dom inte kräkts nån gång o inte haft feber. Tippar snarare på vinterkräksjukan, som kan bli lite mer långvarig på barn lr gamla/sjuka. Hur som så är d viktiga att dom verkar piggare nu :)

Molly fick en "släng" av det, men d höll bara i sig i går på dagen, sen var hon piggare på kvällen redan.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela