Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Kattgård

Publicerad 2011-06-11 00:17:19 i Allmänt,

Vi har byggt en kattgård! Bästa beslutet NÅGONSIN om du frågar mig ;)
Vi har pratat om detta från och till ganska länge. I första hand för att jag vill inte irra runt orolig och leta efter min katt längs med vägarna. Jag vill inte heller få hem en katt som blivit påkörd o skadad eller sparkad av nån elak människa. Men även för hänsyn till mina grannar. JAG personligen älskar MINA katter men jag erkänner att jag blir mindre glad när andras katter kommer o bajsar i barnens sandlåda eller tycker vår altan är ett utmärkt ställe att använda som toa.
Många har åsikten att katter ska gå fritt. Men detta är absolut inte det enda rätta. Att vara tamkatt är oxå helt fel enl kattens natur så redan där brister det argumentet. Plus att en tamkatt har mist många av sina naturliga instinkter. Dom är vana att få maten av matte/husse tex.
Vår Smilla har varit frigående katt i 3½ år så visst var man orolig att hon skulle må dåligt av att bli "instängd". Men vi oroade oss i onödan! Hon fullkomligt ÄLSKAR kattgården. Hon gillar den så mycket att häromdagen råkade Thelma öppna dörren när jag var ute o Smilla smet ut. Jag tänkte fasen m nu får jag locka o försöka få tag på henne. Men hon traskade helt lugnt ut o gick fram till dörren till kattgårde o tittade på mig o jamade. Precis som: Hallå, ska du öppna så jag kan gå in eller? Haha, sötisen.
I framtiden kommer vi även näta in altanen så hon och Svea kan gå in o ut lite mer fritt sas. O man kan ha balkongdörren öppen som passage.

Nu vill jag bara påpeka att jag tycker INTE människor som har sina katter frigående är dumma på något sätt. Alla väljer så klart hur man vill göra. Men vi valde detta och är mer än nöjda. O jag tycker absolut inte man ska tveka om man funderat i samma banor ;)


Kattgården klar :D


Smilla inspekterar gården för första gången

Klättra i klätterträdet är härligt

Småknoddarna testar oxå att vara ute, roligt tycker dom!

Lillkillen njuter i solen

Märta tycker oxå det är mysigt

Svea mös in i kattkorgen när det blev lite för varmt (hade lite ont i ögat denna dagen med)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela