Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Marley & Me

Publicerad 2011-06-16 23:40:23 i Allmänt,

Sett en underbar, vacker o fruktansvärd film i kväll! "Marley & Me".

Den handlar om John och Jennifer Grogan som skaffar sig en hund (eller inte bara en hund - en LABRADOR), Marley. Men Marley har inga planer på att snällt foga sig som husdjur och paret Grogan får kämpa med en hund som gör lite som han själv vill, men som till slut kanske kan lära dem något om livet.

En helt underbar film, men den fick mig att gråta som jag ALDRIG gjort förut! Och beslutet att leva med dessa underbara varelser - hundar - känns ännu mer självklart och ännu mer jobbigt! Det är en plåga när ens bästa vän inte finns längre, men glädjen det ger när dom finns hos oss är så värdefullt och en så vacker gåva så det uppväger det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela