Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Sjuk liten Mollan :(

Publicerad 2011-06-17 10:14:40 i Allmänt,

I dag skulle Molly och hennes vän Leonie åkt till Halmstad, till Mollys pappa.
Dom har planerat detta länge, längtat o fnissat hela kvällen i går.
Planerat allt dom skulle göra o ja, jätteglada var dom.
Så vaknar Molly i morse med en hals som värker o öron som gör likadant :( Till råga på det har hon feber, 39,3.
Så resan till Halmstad blev inställd. Tom Molly själv sa: "Jag orkar verkligen inte åka" Och DÅ är hon sjuk, för hon brukar verkligen kämpa på o åka no matter what!
Så här var ledset i morse, dom var så besvikna båda tjejerna...tycker så synd om dom...förstår verkligen dom, men samtidigt var det ju tur i oturen att hon blev sjuk INNAN hon/dom åkte.

Iom att Thelma var hos doktorn i går o dom konstaterade dubbelsidig öroninflammation, så kan det ju mkt väl vara så att samma bascilusker hoppat på Molly. Så hon ska till VC i dag vid 12. Tyckte det var lika bra att hon fick komma på en gång så man slipper åka till jouren i helgen.
Det var egentligen fullbokat i dag men dom var snälla o jobbar på sin lunch så hon klämdes in vid kl 12. Stefan följer med henne så hon slipper gå/cykla när hon är sjuk. (Han har varit hemma hela veckan för han vab:ade och så har han varit sjuk själv)

Så här blir en lugn helg med massa vila för lillan. Just nu ligger hon i soffan, helt glansig i ögonen o febrig, o tittar på Marley & Me (dom såg aldrig den i går)
Men hon är verkligen inte pigg lillan :(

För oss andra blir det en vilohelg oxå, lr nä jag tänkte röjja lite här hemma. E sååå städsugen, hehe. Här ska rensas o slängas o fixas. Lika bra o passa på när man ändå "måste" vara hemma ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela