Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Ola Lindholm

Publicerad 2011-05-09 14:58:52 i Allmänt,

Det är när man läser sånt HÄR som man bara stannar upp o förundras över hur mycket elakhet vi människor när inom oss.
Hur kan man bete sig så och likaväl sova gott på nätterna? Eller gör dom det? Sover gott menar jag? Kanske sover dom inte alls dessa självutnämnda äckelpottor som tror sig ha rätt att styra en annan människas liv med sina egenpåhittade elakheter?
Uppenbarligen sover dom inte då dom ägnar dygnets alla timmar, minuter o sekunder åt att jaga karriär.
Tankar om säljande lösnummer som kommer ge dom GENOMBROTTET, som kommer hjälpa dom vidare i sin karriär som byggs av att nedvärdera och trycka ner andra för att själv kliva upp ett steg på karriärsstegen.

Men samvetet då? Finns det? Eller skalas det av i strävan efter att trycka ner någon som är det DU vill vara - dvs KÄND! För visst är det lite ironiskt? Att man blottar dessa "kändisar" för att själv uppnå en sorts kändissubstitut för stunden. Som för att förlöjliga någon för att bli någon...
Hur fungerar dessa människors självkänsla tänker jag då. Om man måste trycka ner någon annan så långt man bara kan för att själv bli bekräftad måste väl något klickat fel på vägen eller?

När dessutom barn blir drabbade, som i detta fallet Olas son, då är det inte bara skamlöst - då är det VIDRIGT! Jag förstår att Ola är bestört, förbannad och uppgiven.
OM han nu HADE tagit kokain, vad hade det varit i nyhetssyfte ändå tänker jag?
Om Ni inte kommit på det ännu, kära Expressen, så mår vår JORD, vår VÄRLD dåligt! Djur dör, barn svälter, krig pågår o skapas, naturen dör lite varje dag, vår miljö ropar på hjälp! Men är DET viktigt? Att vår värld håller på att gå under, att vår planet moder jord skriker efter hjälp? Nä, vad fan är det i jämförelse med att få chans att förstöra en människas liv??? Att vår existens kommer ta slut pga att vi inte tar hand om vår jord är ingenting i jämförelse med OLA LINDHOLM! Eller hur??? (Hoppas ni hör ironin i mitt hånflin)

Nä, SUCK o BLÄ säger jag bara! Hoppas fler o fler bojkottar äckelpäckel tidningar som Expressen! Dom är inte värda att uppmärksammas för att dom lyckas knäcka en ensam människa - DET är ingen svår sak, inget unikt! DET mina vänner kan vem som helst klara av - DET kräver ingen utbilding, ingen kunskap, ingen visdom. Det kräver enbart en människa, inget mer inget mindre än en människa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela