Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Sjuka små hjärtan o hostig älskling

Publicerad 2011-10-25 21:56:50 i Allmänt,

Tre av tre är sjuka här hemma nu :( Thelma började bli sjuk redan i går. Var fruktansvärt hes o hade ont i halsen. Så i dag kom febern som ett brev på posten. Har knappt ätit nånting i dag o har mest velat ligga i soffan och ömsom titta på tv, ömsom sova. Nu i kväll hade hon en temp på 40.1 grader :( (TACK snälla Mahlin  för lån av örontermometer!!! Vänner är guld värda!)
Lilla Vinga är sjuk hon med, misstänker att febern är på gång där med. Men hon har visat sin begynnande sjukdom på ett mer "Vingavis". Nämligen genom att gråta, gnälla, skrika o trotsa HELA dagen. Ingenting har passat lilla fröken. Självklart jobbigt för henne, men mammas tålamod behöver en ny påfyllning efter dagen det ska erkännas!

O så vid kl två kom lilla Mollan hem med tårar i ögonen. När jag frågade vad som hänt o varför hon kom hem så tidigt (slutar inte förrens 15.15) snyftade hon: Jag e sjuk.
Lilla pluttan hade somnat i skolan på en soffa på lunchrasten. Hon försökte verkligen orka vara i skolan eftersom hon varit sjuk så mkt o missat så mkt. Men är man sjuk så är man ju. Så hennes lärare hade skickat hem henne.
Så nu får hon bli hemma lilla tussan.
Ja, så här bedriver vi lite sjukstuga just för tillfället!
Är lite orolig för älsklingen med faktiskt...hmm...han har sån otäck hosta som aldrig vill ge sig...får väl ge d några dagar till men sen tror jag allt jag får tvinga iväg honom t doktorn faktiskt! Man ska vara rädd om sig!
Ja o apropå sjukdomar (när vi ändå pratar sånna "trevligheter") så var jag hos dr i går med. Har haft grymt ont i magen sen i fredags som kommit o gått. I söndags låg jag klubbad mest hela dagen.
Efter kläm o känn misstänkte han att gallan spökar på mig :( Så d blir koll m ultraljud för o se vad som jäklas. Det är ju rätt vanligt efter en GBP-op som jag genomgått iom att man går ner mkt på så kort tid o då påverkas gallan.
Dock var han osäker ändå för det kuuuunde luta åt magsår...tydligen lite diffust det där. Särskilt på tjejer/kvinnor/flickor/tanter ;) Så vi får väl se. Jag hoppas bara jag slipper ha så jäkla ont så man kan fungera som vanligt!
Ja, det var väl allt för nu...nu blir d en kopp te o så lite Ghost whisper (om jag inte redan sett avsnittet) o sen sova lite för o orka trösta sjuka barn i natt!
Natti natt på Er

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela