Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Rader ur ett hjärta

Publicerad 2011-09-12 16:09:58 i Allmänt,

Ser man det som inte syns?
Kan du någon se det som göms i mitt ögas djup? Eller gömmer jag så väl?
Kan jag leka kurragömma med dig?
Kan du räkna till hundra och hitta mig där bakom mitt gömställe?
Hur kan du hitta mig när mitt gömställe är i min själ?
Jag släpper inte in någon där, det är förbjuden mark...
Det är där jag bryter mark, det är där jag säger det jag vill...
Jag orkar inte springa bort.
Men Gud ska veta att jag velat det.
Jag har ropat högt, har skrikit med stängd mun.
Det finns dagar när jag ser det där som Ni inte får se.
Dagar när jag stänger hårdare, när jag lovar Er allt.
Får jag sova i ditt hjärta? Har du plats för mig där?
Kan du lova mig - alltid?
Hur kan du se när jag gömmer?
Kan du komma in då?
Jag har försökt att skylla på nån annan.
Har försökt passa in.
Har försökt säga tack...men då raseras allt...
Låt mig ha min plats, för din plats är nån annans...
Finns ingenting där för mig.
Vi talar inte om det som skrämmer.
Kanske skrämmer det dig?
Titta i mina ögon, ser du vad jag gömt där?
Den här platsen är min, här älskar jag
Här får jag
Låt mig vandra min stig utan kompass, det är mitt liv
Du någon, kan du se?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela