Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Smurfar o önskan om att vara hemma

Publicerad 2012-11-21 12:07:59 i Allmänt,

Ledig dag i dag. Ja, vi har ju iofs varit typ lediga sen i fredags. Eller ja, vi hade föräldraplikten i måndags men då var bara Thelma med. För Vinga var sjuk o var hemma med storasyster Molly.
I dag är deras lediga dag från dagis. Dom går 15 timmar i veckan, mån-tis tors-fred.
Men det MÄRKS att dom varit hemma sen i fredags. Det är supermysigt o jag önskar varje dag att jag hade kunnat vara en hemmamamma med en hel hög av ungar :(
Men men, nu funkar inte det i dagens samhälle tyvärr...
I dag är det en sån där "mysa runt i myskläder hela dagen dag". Småputtarna kikar på tv just nu. O Molly är sjuk o har ont i halsen så hon kommer ner o hämtar isglass o te o sen piper hon upp till sängen igen.
 
Innan spelade vi Smurfyatzy. Ett spel jag faktiskt kan rekommendera! Skitkul :)
 
Ja, detta blev ett sånt där urtrist "vad vi gör i dag o egentligen ingen bryr sig om" inlägg, men men sånna kommer ju oxå lite då o då ;) Man kan ju inte vädra sina åsikter jämt eller? ;)
 
Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela