Sol, katt i träd och lek med brorsan!

image24
14 februari 2008, alltså alla hjärtans dag!

Hej alla! Underbart väder och jag bara njuter hur mycket som helst. Matte o jag promenixar en massa i solen o det är sååå härligt!
Annars e väl allt ok här. Vi djur håller matte o husse sysselsatta. I går tex fick matte o husse traska ut i mörkret o rädda vår katt Smilla som klättrat upp jättehögt i en tall o inte kom ner. Hade suttit där ett dygn trodde dom. Mattes systerson Christian kom o hjälpte dom m. Annas hade d aldrig gått. Men efter en stunds lockande kom hon så äntligen ner!
Ja, jisses.

Jag växer så det knakar men tycker inte mat är lika intressant som innan. Då ville jag äta jämt, nu e jag lite mer "normal". Men jag e inte dummare än att jag placerar mig så fint under minimattes matstol när hon äter för då vet jag att d vankas gottiga små smulor till mig (som jag FÅR ta)
Jag har kommit in i tonåren nu så nu har jag glömt det mesta som matte och husse lärt mig. Liiiite jobbigt tycker matte, men men jag skärper väl till mig snart (tror hon ja!)
I kväll ska jag nog träffa brorsan Melker o busa lite. Vi brukar leka tills vi är helt färdiga.

Ha d gott nu! Voff voff

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0