Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Min besatthet av liiistor!

Publicerad 2008-08-17 14:16:37 i Allmänt,

Jag älskar listor, av alla de slag, så när jag hittade den här hos Hanna snodde jag klart den direkt till min blogg;)

Namn: Sandra Olsson
Födelsedag: 6 september
Hemstad: Åseda, min lilla håla i själ o hjärta, men stad? Nä
Ögonfärg: Blå
Hårfärg: Blond just nu, nån idé jag fick. Men snart e d nog blåsvart igen, d e mer jag sas
Längd:  165
Höger/vänsterhänt: Både och
Värsta ovana:  Feströka o stressa upp min stckars mage när jag e orolig
Stjärntecken: Jungfru
Sko stl: oftast 40
Är dina föräldrar skilda: ja
Skor idag:  Om jag ska ut så blir d stövlar för här öser d ner
Din svaghet: Lösgodis
Dina rädslor: Att förlora någon elr bli besviken på någon som jag tycker väldigt mycket om / älskar. Att bli urfattig
Fobier: Hajskräck överallt (piiiinsamt nog även i simhallen, ja jag VET att d inte finns där men men...) Äckel i slasken fixar jag bara inte, kräk o kattbajs likaså.
Mål för det här året: Hitta ett jobb o få ordning på källarens små skrymslen
Mest använda fras på msn: Ok, ha ha, nä
Det första du tänker på när du vaknar: Vilken dag e d i dag? (förvirrad mamma lr vad?)
När går du och lägger dig: Nån gång runt 22-00, beror lite på
Mest saknade minne: När vi kom hem till mamma o Christer o han kom o gav mig en bamsekram, Christers matlagning o skämt, alla stunder med min underbara bonuspappa - DOM saknar jag!

Vilken är din favorit just nu?
Färg:
Svart i kläder, i inredning e jag lite såld på vitt m nån färgstark komination
Mat: KRÄFTOR!!!
Sport: Promenixer m hunden o syrran m
Djur: Hundar o katter, kan inte välja där
Glass: Chokladglass e mumsigt
Godis: Lösgodis
Sallad: Min sallad på ruccola, rödlök, majs, fransk dressing o tärnad feta ost - me looove
Skådespelare: Trond Espen Seim (han som spelar Varg Veum, underbara filmer) o så Persbrandt så klart! Men d finns mängder av duktiga skådisar
Låt: "Aldrig ska jag sluta älska dig" m Jonas Gardell
Bokstav: M, mjuk o fin;)
Nummer: 6, min födelsedag och...
Tuggummi: Toy, påminner om barndomen!
Helgdag: Lördag!
Årstid: Höst! Älskar höst
Tandkrämssmak: Pepsodent white/sensetive
Radiostation: Vinyl lr Lugna favoriter.
Parfym: Vet faktiskt inte
Kroppsdel på motsatta könet: Händer, älskar manliga varma händer!


Vänner och livet
Vad vill du bli när du blir stor:
Hitta ett jobb o kanske ta körkort, sen e allt kanon!
Hur vill du dö: Lugnt och fridfullt och orädd
Vem är blygast:  ???
När grät du mest: För några dagar sen när d var lite ynkligt att vara jag;)
Vad är den bästa känslan i världen: Lycka!
Värsta känslan: Hjälplöshet och sorg
Vart vill du bo i framtiden: Här
Om du fick ändra en sak på dig själv, vad skulle det vara: Vikten, ner i massor!
Hur länge tror du att du kommer leva: Jag tror jag blir en halvtokig mkt gammal käring som bor m min älskling o en massa katter:)


Har du någonsin...
Varit kär:
Ja, en gång trodde jag det, en gång var jag det men det var farligt, o NU är det äkta, fint och helt underbart!
Blivit dissad: Tror inte det, kanske
Rymt hemifrån: Ja, när jag var typ 7 drog jag till skogs o tjurade. Tröttnade när ingen letade p kom hem arg som ett åskmoln efter en kort stund tydligen;)
Skolkat: Allt för många ggr
Tänkt på självmord: Tragiskt nog ja
Sovit utomhus: ja
Gråtit i skolan: Ja, när min bästa vän dött och när jag blev puttad av en lärare, sen vid skolavslutnongar skulle jag tro, o när vår musiklärare sjöng "Helga natt" Jäklar va fint!
Spytt i skolan: Ja, tror det
Velat bli modell: Ansiktsmodell, men aldrig "vanlig" modell
Gjort något riktigt dumt som du skrattar åt idag: O ja!
Sett en död människa: Ja
Druckit alkohol: Japp
Använt droger: Ung, dum o osäker - ja
Ätit sushi: Nope
Varit på scen: Japp
Varit full: Ja det har jag.
Retats: Ja, tyvärr har jag nog sårat någon:(
Blivit nerslagen: Nej det har jag aldrig blivit.

Du...
Svär:
Väldigt sällan, kanske om jag slår mig, men usch jag avskyr svordomar egentligen
Sjunger bra: Vet inte, endel säger d
Vill gå på högskola/universitet: Vore kul o plugga, men nä jag vill inte d.
Vill gifta dig: Ja, och så blir d nog m
Tror på dig själv: Kunde allt tro lite mer på mig själv
Kommer överens med dina föräldrar: Ja, men mamma e min klippa;)
Gillar åska: Ja, d gör inget. Men gillar d faktiskt inte om jag e själv på natten
Spelar något instrument: Aukustisk gitarr lite grann
Äger en iPod: Nope
Ber: Oftare än d flesta tror
Går till kyrkan: Bara då jag / vi blir kallade av nära & kära - som t.ex dop, bröllop osv. O lucia o skolavslutningar
Sover med gosedjur: Räknas hunden o katterna?
Dansar i regn: Nej, fast d vore mysigt för jag älskar regn 
Sjunger i duschen: Sällan

This or that
Pepsi/Cola:
Coca-Cola
Mcdonalds/Burger king: McDonalds
Choklad/vanilj: Båda, kan inte välja för d beror helt på
Jordgubbar/blåbär: Båda
Kött/veg: KÖTT!
Tv/film: FILM!
Gitarr/trummor: Gitarr, mer variationsmöjligheter
Adidas/nike: Bläk!
Kinamat/mexikanskt: Mexikanskt
Kakor/paj: Paj
MTV/VH1: Nä tack!
Blind/döv: MÅSTE jag välja så får d bli döv då


Kan du...
Gå ner i splitt:
Nej, kunde som liten för typ hundratusen år sen;)
Skriva med båda händerna: Ja
Vissla: Ja, hjälpligt
Blåsa en bubbla: Ja visst!
Rulla din tunga i en cirkel: Japp
Ha dina ögon i kors: Ja, hahah.
Nudda näsan med tungan: Nope
Dansa: Beror nog på vem du frågar! Ja, jag KAN, men e väl inte Dirty dancing precis;)
Äta vad du vill utan att oroa dig: NEJ


Vem var den senaste personen...
Du nuddade:
Stefan
Du pratade i tfn med: Mollan
Smsade med: Johanna
Du kramade: Thelmisen
Du skällde på: Molly, igår:(
Sportade med: Promenixade m syrran o våra hundar, så dom får d väl bli då


Senast du...
Skrattade:
Det var idag, skrattar varje dagnär man lever med älsklingen, knasiga Thelma o tokiga Molly o ett gäng knäppisdjur!
Grät: Svarade inte jag på detta längre upp typ?
Filmen du såg: Varg Veum - Fallna änglar
Tuggade tuggummi: Förrgår
Drog ett skämt: I går
Sång du sjöng: Imse vimse spindel m Thelma för ett par timmar sen

Vad/var/hur...
Var är du:
Matrummet
Vad ser man utanför ditt fönster: Regn, grönska och gaveln på grannhuset
Lyssnar du på musik nu: Nä, bara kattungen o hunden som busar
Om ja, vad:   - - -
Vad har du på dig: Pinsamt nog har jag inte kommit ut morgonrocken ännu! Riktigt mkt söndag här idag!
Hur ser din musmatta ut: Trist Dell-reklamis
Tror du på...
Liv på andra planeter:
Jaaa!
Mirakel: Absolut (har bevis genom mina två döttrar o att jag träffade älsklingen) 
Magi: Jag VET att d funkar                                              
Kärlek vid första ögonkastet:
Ja, Stefan o jag e levande bevis på det!
Gud: Ja mer än d flesta tror att jag gör
Satan: Nja, inte direkt. Tror vi människor skapar vårt eget helvete sas, när vi dör väljer vårt samvete åt oss vad våra sinnen ska uppleva. Rörigt?
Spöken: Har sett och upplevt mkt tydligt hela livet, säg vad ni vill men jag VET!
Tomten: Faktiskt, men inte nån stor men jag tror på alla väsen inkl tomtar. Men vår skeptiska syn gör att dom inte syns

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela