Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Uppdatering o jobbefest!

Publicerad 2008-09-12 09:03:35 i Allmänt,

Halloj! Hinner inte sitta här så mkt längre nu när jag börjat jobba.
Jobbet går kanon även om man e öm både här o där efter en arbetsdag
Trivs jättebra o hade tom sån tur att jag ska m på 25-årsjubileum till Sthlm nästa helg. Detta var bokat för länge sen, men så var d en som inte kunde följa m så d blev en ledig plats. Ska bli sååå kul o härligt! Lite lyxigt att sova på hotell o så. Fredag till söndag ska vi vara borta. Vet inte vad vi ska göra där, d får vi reda på i bussen upp. Men hotellet där vi ska bo ligger mitt i Sthlm o har is-bar. Nån som varit där? Lät lite kul tyckte jag. Jag ska vara vuxen en hel helg!!! Så här har shoppats massa nya kläder kan jag lova. Jisses va dåligt m "partykläder" (vuxenord va?) jag hade. Synd att inte Stefan kunde följa, men han tyckte inte d gjorde så mkt bara jag lovade att köpa nån fin present Ha ha.

Hur som, Thelma växer så d knakar o sjunger imse vimse spindel halva dagarna. Den går så här:
i vi pinn - i vi pinn - ne - u - i (ungefär då) O så kan hon alla rörelser. Blir lika förvånad varje gång att hon e så stor redan!
Dagis e kanon men nu har hon fått "börja på dagis sjukan". Alltså genomförkyld o allmänt hängig. Lever på dricka o välling o grönsaker/frukt just nu. Allt annat smakar väl inte kan jag tänka mig för matvraket petar just nu bara i maten.
Så hela veckan har hon varit hemma nu. Stackarn, igår hämtade hon sina skor o satte sig i trappan o tittade stort på mig. Tyckte väl att NU kan vi väl ändå gå till dagis? Tur storasyster är snäll o leker m henne på kvällarna i allafall.

Så fick jag en bra kommentar från Molly häromdagen m: "Mamma, d e så kul att du börjat jobba för du e mkt gladare nu. D måste varit jobbigt att bara lyssna på mitt o Thelmas tjat hela dagarna innan. Vi kan ju vara rätt tjatiga egentligen. Nu kan vi bara mysa istället" Goa unge!
Ha d gott nu alla! Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela