Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Förkylningsastma:(

Publicerad 2009-04-05 18:54:51 i Allmänt,

Jahapp, då har vi varit på sjukhuset med Thelma igen då Så tråkigt. Natten till lördagen var hemsk o vid två funderade vi på att slänga oss i bilen m henne, men efter flytande ventoline och alvedon slappnade hon av o jag, Thelma o älsklingen låg och tittade på Pippi Långstrump (kändes ju lite udda så där kl 2 på natten, men vad gör man inte?) tills hon stillat sig så pass att hon somnade av utmattning lillan.
På morgonen var hon fortfarande "päsig" och andades fort o rossligt så efter frukosten så ringde jag barnakuten (som vi hade kontakt med då i februari när hon låg inne) Dom är alltid så gulliga o proffsiga o tyckte direkt att vi skulle komma in. Så efter avlämning av hunden (som fick vara på "dagis" hos min mamma) så åkte vi in med henne. Läkaren vi träffade konstaterade ,det jag sa redan förra gången, att detta är klassiskt fall av förkylningsastma. Så hon fick inhalera (e så duktig på det!) och fick kortison. Sen undersöktes hon igen av en mindre kul doktor som var skitstressad. Han ville att vi skulle åka iom att allt var mycket bättre igen efter inhalationen. Men då sa jag stopp eftersom det flytande ventolinet vi har hemma inte hjälper så jättebra. Så jag lyckades få honom att ge oss kortisontabletter för två dagar i allafall.
För egentligen skulle vi fått inhalator men det hade dom inga för d var fel på tillverkningen just nu (typiskt!) så vi får in på återbesök i veckan o få en.
Det bästa med besöket var att vi fick vara på avdelningens "Pippi-rum" tyckte vår lilla Pippifantast, o så att hon fick piggelin och två klistermärken Pluttan!
Hur som så känns det skönt  på nått knäppt vis att äntligen få bekräftat att jag inte bara är en nojjig mamma utan att hon faktiskt HAR förkylningsastma. För jag har tjatat o gnatat om detta sen hon var jätteliten o läkare har mest slagit bort d med att hon e förkyld o lite krasslig o jag e nojjig typ. HA! Där ser dom! Vem känner sitt barn bäst?I

I dag har blitt en slappedag. Det behövde vi allihopa. Ja, Molly har iofs lekt med sin kusin Claes hela dagen, men vi andra har slappat, läst sagor, tittat på tv o myst.

Hihi, tjuvlyssnar på Stefan o Thelma i babyvakten nu. Han ÄR verkligen världens bästa pappa! Så gullig o mysig med henne. Sjunger, klappar o pratar så gulligt med henne där uppe! Så sött när han inte tänker på att jag hör med, det är ju helt äkta! Han älskar verkligen henne (och Molly med för den delen)

Nähä, ska ta o mysa med Molly lite nu. Hon har ju varit borta nästan hela dagen.
Ha en bra kväll alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela