Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

GLAD PÅSK!

Publicerad 2009-04-09 12:33:41 i Allmänt,

Får se om jag hinner / orkar / vill sitta här nått i påsk. E lite mkt just nu så jag får se. Men om inte så: GLAD PÅSK på Er alla! Hoppas ni får en mysig påsk.
I kväll ska tjejjerna påska lite för mormor o så. I morgon kommer pappa o Elisabeth på lite påskfika. O på påskdagen ska vi till Bitte o Steffe på påskmat, mums;)

Satt o tänkte på vad vi gjorde förra påsken. Då låg jag i 40 graders feber i dag (skärtorsdagen) o var riktigt risig. På långfredagen tvingade jag mig med till pappa o E. Fick jättegod lax minns jag, men jäklar va risig jag var!
Sen påskafton eller påskdagen (minns tyvärr inte) var vi hos Stefans farmor m hans familj, farbröder m familj, pappa m familj osv. Men så blir det inte i år för vi finns inte där längre. Varför? Ja, vem vet. Kanske man får veta en dag men tills dess vill inte jag ödsla energi på att försöka ändra mig för att passa in hos någon som måste ha bekräftelse på att han/hon behövs o varför. Synd om Thelma o Stefan o tråkigt för bebisen i magen, men jag ser ingen anledning att sörja något som inte var äkta. Falskspel o svikna löften har älsklingen fått nog av, o jag tröttnade för länge sen på sånt. Men det känns trist, visst. Det gör det väl alltid när något visar sig vara för bra för att vara sant eller?
Men iom att jag själv haft mkt jobbigt i bagaget genom åren så kanske jag inte längre orkar lägga tid o engagemang där man märker att det inte ger något tillbaka sas. Thelma får göra sitt val när hon är vuxen, tills dess väljer Stefan. O jag stöttar oavsett.
Jag vet vad äkthet är, jag vet vad sanning är och det gör mig stark. Synd bara att man måste berätta för Thelma vad svek är så tidigt. Ja, inte nu, men om några år när frågorna kommer varför hon inte har nån..... osv.
Men det valet har inte vi gjort, det har andra gjort åt oss. Tråkigt. Men mer äkta än fasader som bara var falskt.
Men man kan ändå vara ledsen över det som man ville haft;)

Nog svammlat, ha en bra påsk!

Kommentarer

Postat av: jasas.se

Publicerad 2009-04-09 18:31:53

Hoppas ni får en fin påsk! :) Vilket bra minne du har, jag kommer absolut inte ihåg vad vi gjorde förra påsken, eller jo, vi var ju nyblivna föräldrar, tihihih.

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-04-09 19:44:20

Hoppas ni m får en fin påsk! Jo, jag har nog lite superminne faktiskt. Kan räkna upp saker som hände för mååånga år sedan, inkl våra fester (ajajaj, haha)

Klart du inte minns förra påsken, då var du ju i d där härliga lyckoruset fortfarande:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela