Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Längesen

Publicerad 2009-04-28 20:28:13 i Allmänt,

Ja, nu var d längesen jag skrev. Datorn har varit helknäpp o dummat sig, men nu har Stefan förhoppningsvis fått ordning på det.
Stefan o Molly sitter o glor på nån actionbilfilm o jag orkade bara inte m film i kväll så jag hamnade här istället:)
Hittade en LISTA hos goa Hanna m ju, så den passar jag på at göra nu;)

10 favoriter:
Dialekt: Gotländska (när jag förstår, hihi)
Mat: Oj, det är så blandat. Men jag älskar grytor på hösten, o så mammas spagetti o köttfärssås är klart en favvo året runt;)
Låt: Allt med Winnerbäck typ, kan inte säga nån särskilt favvo. Kanske "hugger i sten" iofs?
Tecknad figur: Bamse för han e så reko, hihi!
Sport: Hockey är kul o kolla!
Komiker: Johan Glans är en klar favvo
Veckodag: Lördag med lååång helgfrukost o nybakta frallor;)
Glassmak: Romrussin
Soloartist: Winnerbäck

9 för tillfället:
Humör: Nöjd
Tanke: Jisses vad bebisen sparkar;)
Kläder: Gråa mysmammabyxor o svart topp
Bakgrund: En lampa?
Känsla: Förnöjd
Tid: 20.16
Bästa sak: datorn just nu
Irritationsobjekt: folk som inte tänker efter lite

8 första:
Bästa vän: StorSandra i Sthlm;)
Husdjur: Våran gula labrador Zack
Kyss: förträngt
Piercing: Öronen när jag var 5 år, näsan när jag var 14 år
Förälskelse: Olle på dagis:)
CD skiva: New kids on the block, hahaha nästan så man inte vågar skriva här ju;)
Bil: jag har inget körkort men har ägt några ändå, första var en röd volvo 440
Ord: Pappa

7 senaste:
Telefonsamtal: mamma
Mat: bullens korv med bröd;)
Dryck: mjölk
Biltur: I lördags då vi åkte till Vetlanda
Tv-program: bolibompa
Spelad låt: tingeling tingeling, som dom spelade på radion innan
Köpta klädesplagg: en topp till Mollan o underbyxor till Thelma

6 har du någonsin:
Dejtat någon av dina bästa vänner:Nope
Brutit mot lagen: Ja det har jag.
Blivit arresterad: Nej det har jag inte.
Badat naken: Ja det har jag.
Varit med på TV: Nä, inte vad jag minns
Varit med i tidningen: Ja

5 nej tack:
Skolämne: Matte
Mat: Inälvsmat - bläk!
Musik: Falsksång
Dryck: Öl
Djur: Ormar och äckliga FÅGLAR!

4 saker:
Du gjorde igår kväll: somnade i soffan - igen:(
Du kan höra just nu : Filmrepliker från tvn
Du inte kan leva utan: mina barn, min älskling, min familj, syrrans o mina promenader;)
Du gör när du har tråkigt: sitter vid datorn, går ut m hunden lr busar m barnen;)

3 personer:
Du kan berätta allt för: Stefan, syrran o mamma
Du tycker om: Stefan, syrran o mamma (o fler så klart)
Du inte gillar: En manlig person, ännu en manlig person o så en kvinnlig person;)

2 val:
Coca Cola eller Fanta: Coca-Cola
Hund eller katt: Hund

1 önskan:
Att Stefanälsklingen ska få ett jobb snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela