Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Mysig påsk trots allt;)

Publicerad 2009-04-14 09:45:18 i Allmänt,

Ja, det mesta som kan gå fel gjorde ju det för oss innan påsk. Men såhär i efterhand kan jag lugnt säga att det varit en underbart mysig o lugn påsk ändå! O Malte är frisk igen o hemma hos oss o DET väger upp allt annat! För han är verkligen vår älskling o utan honom är familjen inte hel. So what att vi fick ta våra sista pengar till självrisken hos vet? So what att barnen fick hemlagat godis i ett hemgjort påskägg som glimmade av aluminiumfolie, DOM var överlyckliga där dom sprang i trädgården o letade efter sina "ägg". O jag är säker på att just dom påskäggen blir mer ihågkomna än alla andra, för dom var gjorda med så mkt kärlek o omtanke. Mitt i natten stod jag där o kokade godis till tjejjerna o på morgonen när dom smög ut sa Molly: "Men mamma jag trodde påskharen kanske inte hade råd m påskägg i år? Det hade jag förstått" Pluttan, hon är så söt!

Som sagt så är Maltepojken frisk igen! Jippie!!! På påskafton fick vi hämta honom igen, så det var bara en natt han behövde sova där (men VILKEN lång natt för oss!) Han har röntgats o dom har gjort ultraljud för o vara säkra på att han inte tuggat i sig nån sak eller så. Men nä, d var inget i vägen där, men en rakad liten mage fick han:) Blodproven visade på att han var kraftigt uttorkad så han fick vätskedropp. O så fick han även dropp med intensivkur av antibiotika eftersom han hade en infektion i kroppen. Mag/tarmkatarr kom dom fram till att han hade, så nu går han på specialdiet i ca 5-6 veckor och har fått promenadrestrektioner, max 30 minuter om dagen får vi promenera. I en veckas tid, sen får man öka upp det succesivt m typ 5-10 minuter m några dagars mellanrum. Känns jättekonstigt, för vi brukar ju gå mellan 1-2 timmar om dagen minst! Men men, klart man lyssnar o e försiktig. Man märker att han blir trött ganska fort m så man får mer lunka o lufsa än gå en rask promenad som vi brukar. Men han är HEMMA! O det är d viktigaste av allt allt allt! O Ni skulle sett honom när vi kom o hämtade honom! SÅ lycklig, han skrek, hoppade, studsade o var så glad. Tvättade oss o pussade oss hur länge som helst, o lilla Thelma for omkull för han blev så glad o se henne (men hon bara skrattade)

Skriver mer senare för nu ska jag o Stefan till Virserum o lämna golv som vi fick över, så vi fårlite pengar innan torsdag;) Vi höres!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela