Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Skitdag! (Malte är sjuk)

Publicerad 2009-04-10 14:10:58 i Allmänt,

Förbannade skitdag! Morgonen började med att Malte var lös i magen igen. Har han varit i tre dagar nu. När vi kom ner så var det en stor blodpöl i hallen, alltså Malte som bajsat blod. Självklart blir man orolig o jag ringde vet jouren direkt som tyckte att vi skulle komma in så snabbt som möjligt. Så jag ringde mamma o kollade om hon kunde ha barnen o om vi kunde låna hennes bil eftersom våran e kass just nu. Självklart kan jag ha barnen o ni låna bilen sa alltid lika söta mamma.
Så vi lämnade barnen hos mamma o åkte m Malte till veterinären. Fick komma in direkt o vet kom oxå nästan direkt. Hon undersökte honom o klämde o grejjade. Han skrek verkligen när hon klämde på hans mage. Så dom ville röntga honom o så behålla honom för att han ska få dropp (inte ätit på några dagar) o d ska tas blodprover. Vet misstänkte att antingen har han tuggat i sig något (typ nån leksak lr så) eller så kan han ha problem m bukspottskörteln, dom ska som sagt ta prover o röntga. Han blev röntgad när vi var där o d var verkligen inte kul för han skrek o högg o var jätterädd. Men dom såg inget så han ska röntgas m kontrastvätska för en bättre överblick. (Det gör dom i em) O sen skulle dom sätta en kanyl, men d gick inte för han lyckades krångla av den hela tiden, så dom skulle göra det sen. Antar att dom ger honom lugnande kanske? Så nu ligger vår älskling på "sjukhus" o jag håller på att längta ihjäl mig efter honom. Är så rädd att han ska vara allvarligt sjuk eller sövas o inte fixa narkosen lr så. Vill inte vara utan min Malte ju! Så snälla håll tummarna för att vår älskling klarar detta o blir frisk snabbt! Kram på er, krama era djur lite extra om ni har några för man vet aldrig när dom blir sjuka!

Kommentarer

Postat av: ♥ Jasas

Publicerad 2009-04-10 14:52:46

Håller tummarna här också.

Postat av: Linnéa

Publicerad 2009-04-11 09:16:26

Nej, stackars Malte! :( Usch, det är hemskt när ens djur blir sjukt. För ett år sen förlorade vi Kissen i gulsot.. Hoppas att Malte blir bättre snart! Kramar

Postat av: sara

Publicerad 2009-04-11 09:28:25

oj stackars vovven.. hoppas han blir bättre snart.. det är tufft när ens djur blir sjuka. dom är ju som ens barn ju.. alltid lika mysiga i alla lägen ju.. krya på dig malte!

kram kram

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-04-14 11:51:57

Tack va söta Ni är! Nu e han piggare o på klar bättringsväg, härligt!

Linnéa - fy vad läskigt m gulsot, har aldrig hört om någon som förlorat sitt djur i! Så tragiskt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela