Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Sjukhusvistelse

Publicerad 2009-02-11 12:26:21 i Allmänt,

Ursäkta att jag inte skrivit här på länge. I helgen hade vi fullt upp m bla Leos lekland (som tjejjerna älskade) o lite shopping, utflykter o annat mys. Tänkte jag skulle sätta mig ner i måndagskväll o uppdatera här. Men då fick vi ila in till Växjö med lilla dottern som var så dålig.
Började m att hon blev förkyld - som vanligt;) Inget m d, hon var hemma här m mig o så på em började hon andas häftigt. Men inte jättehäftigt, men ändå så man märkte att andningen ändrats.
Men blev inte så orolig, tänkte att d var för att hon var förkyld o att d skulle lugna sig snart. Vi åt när Stefan kommit hem, v 15.30 typ. Sen ökade hennes andning jättekvickt o hon började väsa o pipa i bröstet. Ringde vårdcentralen o fick komma på en gång. Väl där fick vi komma in till doktorn på en gång o han undersökte henne o sa som vi att hon andades väldigt häftigt och stötigt. Hon fick inhalera medicin o sen sa han att vi måste in till barnakuten o kolla upp detta.
Vi lämnade Molly hos min mamma o åkte sen efter att ha kissat av hunden o hämtat lite extrakläder till lillan.
Väl inne på akuten blev hon sämre o andades stötigt. Fick kortison o inhalering o så fick vi stanna över natten. Hon inhalerades var tredje timme o blev bättre til morgonen. Vid ronden bedömde läkaren att vi kunde åka hem. Vi fick kortisontabletter m oss hem o ventoline vid behov. Så får vi kontakta barnakten så fort vi blir oroliga över hennes andning lr så. Dom var supergulliga där inne, men f*n man e inte kaxig när ens barn inte får luft! Så skönt att man inte röker så man vet att DET inte påverkar iallafall;) Så kände jag när Molly fick sin förkylningsastma m.
Nu hoppas vi o ber att Thelmafisen ska slippa detta elände fler ggr!

Nu vilar vi oss o tar igen oss efter den pärsen så hopas vi att alla blir fria från förkylningar o dyl här hemma;)
Vi hörs!

Kommentarer

Postat av: Jasas.se

Publicerad 2009-02-14 12:17:21

Usch vad obehagligt :|

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela