Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Ingen tv o Thelmas utedag

Publicerad 2009-02-25 20:00:14 i Allmänt,

Så patetiskt! Telia har strul m nån jäkla station här vid oss så både vår tv o hemtelefon e utslagna. Va handlingförlamad man blir då! Självklart kom jag på jättemånga viktiga samtal som jag ville ringa just i dag (men var för snål för att använda mobilen) o jag som nästan aldrig känner att jag "måste" titta på tv ja då MÅSTE jag verkligen titta på tv just i dag, bara för att d inte går! SÅÅÅ patetisk man e egentligen. Va fasen gör d om tvn inte funkar EGENTLIGEN? Men bara för att man vet att det inte är ens eget fel sas så känns d mkt värrre.
 Vad beror det på?

Var på arbetsförmedlingen i dag o måste faktiskt ge en eloge till den snälla mannen som jobbade där!!! Jag avskyr att gå till af för man brukar mest mötas av spydigheter o dyl har jag kännt. Men han var supergullig, förstående o verkligen mänsklig. Skojjade med Thelma o var allmänt bara trevlig! O framförallt levde han i verkligheten o tyckte inte heller att det är rimligt med megalånga pendlingsavstånd lr att man ska flytta när man har barn o sin familj här.
Kände mig lättad när jag gick därifrå o det behövde jag verkligen för det har varit många orosmoment i livet ett tag nu.

Thelma har varit på dagis i dag o dom har haft utedag hela fm. Dom lagade mat i skogen, chili con carne, o lekte o busade. Så när jag hämtade henne var det en trött tjej kan jag lova! Hon tom ville åka vagn!!! DET händer typ aldrig när vi ska hem från dagis. Men snart förstod jag att hon VERKLIGEN var trött för då sov hon så gott i vagnen;)

Nähä, nu får jag väl plocka lite här för jag kan ju knappast titta på tv:( Ha ha!
Ha d gott, natti!

Kommentarer

Postat av: Mimi

Publicerad 2009-02-26 11:48:09

Vilken go liten skrutta du har =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela