Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Nytt år o lite svammel

Publicerad 2009-01-08 11:35:01 i Allmänt,

Det nya året har börjat med allt vad d innebär. Skolstart i dag. Var så mysigt o väcka lillan igen. Brukar alltid krypa ner o mysa lite hos henne innan vi går upp. Ligga o småprata lite om drömmar o sånt. Lite egentid utan bonuspappor o småsystrar, ha ha. Äntligen vardag igen;) Thelma skulle börjat dagis igår, men är förkyld o har nån släng av ögoninflammation så hon får vara hemma ett tag till. Stefan började jobba igår, för att bli sjuk på en gång o nu ligga på soffan;) Stackars älskling! Har yrat halva natten stackarn.

Har inte hunnit skriva här av lite olika anledningar, främst har jag haft så mkt annat att dona m;) Halv snöstorm ute i dag e d m. Stackars Mollan som ska sträva hem från skolan sen.

Julen o nyår har varit bra, men tråkig som jag är längtar jag alltid till den enkla vardagen där livet har mindre krav och mera verklighet. Älskar vardagen verkligen! När man väcker barnen, när man pussar älsklingen hejdå, när man lagar vardagsmat, går ut m hunden, lämnar på dagis, hämtar på dagis, pussar älsklingen hej efter jobbet, ser Mollan komma hoppandes hem efter skolan, lämnar på träningar, hälsar på kompisar, hälsar på mamma osv osv...

Ang julkortet från "skogatrollet" anledningen till att jag inte skriver mer om Stefans jobb o intressen är att jag anser inte att det riktigt är "mitt bord" sas. Det är HANS privata del. Det jag skriver om honom är smådelar, eftersom jag anser att JAG skriver bloggen o då inte kan/vill lämna ut delar ur hans privatliv som han kanske inte vill lämna ut. Och bloggen handlar i FÖRSTA hand om hela familjen och d lilla vardagliga. Jobbet är visserlitgen vardag, men kanske inte jätteintressant;) OM d händer ngt särskilt på hans jobb, kanske man ska ta hänsyn till inblandade och inte slänga ut det på sin blogg. Så tänker JAG;)
Kul att Ni läser, men roligare om man får lite respons  m, m lite kommentarer på inlägg osv:

Ha nu en fortsatt bra dag! Kram

Kommentarer

Postat av: Jasas

Publicerad 2009-01-10 21:57:11

Om du lämnar kommentarer hos andra så lovar jag att dem får upp ögonen och kommenterar tillbaka ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela