Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Vardagshjältar/hjältinnor!

Publicerad 2009-07-28 09:32:41 i Allmänt,

Så fjuttigt mitt lilla liv kan tyckas vara egentligen! Här sitter jag och skriver om vårt vanliga liv. Som rullar på så fint så men ändå - VANLIGT!
Man gnäller över småsaker, man hittar fel hos sig själv, man blir irriterad på folk, man gnäller över sin stora gravidmage som är i vägen. Men VARFÖR? Jag fattar inte det. Så finns det människor som kämpar med att bara överleva dagen, varje dag!
Riktiga hjältar/hjältinnor! O jag, vad blir då jag? Blir jag mindre bra, mindre viktig, mindre hjältinna? För att jag välsignats med en frisk kropp, en snäll man, friska barn, möjligheten/gåvan att kunna bli gravid, ett lugnt o fint liv. Nej, det är klart att jag är lika viktig som vem som helst, men tanken på hur lätt allt kan ändras är ändå rätt så läskig egentligen.
Jag beundrar er som kämpar, jag beundrar er som orkar!
Jag är stark och jag har kämpat. Inte mot livet, men mot livets hårda skola. Jag ser så glad ut, jag ÄR glad. Men ingen ska komma o tro att mitt liv varit en dans på rosor (lr jo d har d för jäklar va d måst stickas, hua)
Jag har gjort val, jag har bitit ihop och jag har gråtit, jag har slagits med ord och ja jag har vunnit!
Till Er som kämpar, till Er vardagshjältar/hjältinnor: Ni ÄR så ...ja...så, så fantastiska!

Kommentarer

Postat av: Edvin olsson

Publicerad 2009-08-01 22:15:41

Du har facktis rätt egentligen klagar vi för mycket men jag tror det är så att destu bettre man har det destu mer klagar man. (tyvär)

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-08-02 13:19:30

Det tror jag du har helt rätt i Edvin!:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela