Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Dagisutflykt, IKEA och skolavslutning!

Publicerad 2009-06-11 18:43:47 i Allmänt,

I dag har Thelma varit på sin första dagisutflykt!!! Lilla stora tjejjen! Så kul hade dom haft. Dom var på Agebo aktivitetsgård. http://www.agebo.se/pages/aktivitetsgE5rden.php Hon hade klappat kaniner, klappat häst, åkt hästo vagn, lekt i höet, sett grisar, matat hästen o allt vad d nu var. Men Thelma var "lädd uppen" så vi förmodar att hon var rädd för tuppen då. Maggan (fröken) var rolig o åka buss var kul!
Fröknarna berättade att hon varit superglad hela tiden och såå uppspelt. Det var en glädje o se henne sa dom :D
Kul att d blev så lyckat!
Jag har kort från när dom åkte i väg m bussen men iom att andras barn är med o jag inte har deras föräldrars tillåtelse så känner jag att dom får nog förbli opublicerade här;) Söta var dom i allafall när dom knatade in på bussen o Thelma satt som en stor tjej på sätet m bälte o allt. Lilla fisen håller på att bli stor!

Stefan o jag passade på att åka till IKEA i dag! Passade ju så bra iom att Thelma ändå var på utflykt med dagis från 9-16. Så vi åkte efter vi lämnat av henne. Vi skulle inte ha ngt speciellt, men d e alltid kul o handla lite småplock o jag bara älskar IKEA! Det blev några hyllor till Thelmas rum, tavellist, lekback, en potta, kudde till bebisen, Nya kuddar till tjejjerna, lite örngott, ny vattenskål till Malte o katterna, förkläde, o lite annat smått o gott;)
Så passade vi på att äta lunch där m Stefan o jag.
Stefan tog den klassiska köttbullelunchen

O jag tog kotlettrad m rattaoulle (heter d så?), bearnasiesås och pommes. (Inte helt smalt alternativ men ack så gott)



Molly gick till mormor efter skolan i dag o så följde hon m mormor till hennes väninna som skulle hjälpa henne att färga håret. (Mormors alltså) O då var hon så snäll att hon klippte Molly! Kanonbra för vi försökte få klipptid här men allt var ju uppbokat så här innan skolavslutning. O Molly ville ändå bara toppa så där sparade vi ju en liten peng m;) Urgulligt verkligen o Molly blev jättefin!

Nähä, nu ska här förberedas lite inför skolavslutningen i morgon! Tänk att lilla Molly slutar lågstadiet redan. Till hösten börjar hon 4:an! Herregud, vart tog dom åren vägen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela