Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Veckan som gått

Publicerad 2009-06-07 11:25:30 i Allmänt,

Jaha, tiden flyger i väg o jag har inte hunnit sitta här o inte riktigt haft lust heller för den delen. Men nu e d väl på tiden för lite uppdatering av veckan som varit kanske.
I onsdags var vi m Thelma på barnmottagningen i Växjö o träffade en allergisköterska o gjorde pricktest. Hon var jätteduktig o satt så stilla så. Sa bara ett försiktigt "aj" när det stack till.
Men det visade ingenting. Bra, fast man kan ju aldrig vara riktigt säker ännu eftersom hon är så liten fortfarande. Det ska göras igen om ca 1 år. O ,som sköterskan sa, troligen ÄR hon pollenallergiker (framförallt kanske björk då) men iom att hon precis visat tecken på det så kan det ta lång tid innan det visar sig på pricktestet. Men hon reagerade ju jättestarkt o gjorde så hela björkpollen perioden så troligen är det så. Men hellre det än att det är hund iallafall! För fy så jobbigt det skulle vara, hua!

På onsdagkvällen var d klassfest med Mollys klass nere vid sjön här. Jag, Stefan, o min kusin o hans fru o två föräldrar till hade fixat med det iom att vi var klassföräldrar. Trots halvdåligt väder hade vi mysigt OCH tur m vädret eftersom d var rätt varmt ändå o uppehåll precis när vi var där.
Jag hade gjort tipspromenad med både barn o vuxenfrågor. Mkt uppskattat. Första pris var en Tom och Jerry påse:)
Sen hade vi valbara aktiviteter i form av hästskokastning, trädgårdsplockepinn, boccia och fiske. Det sista var mest poppis:)
Sen hade alla med sig egen picknic-korg o vi fikade där på "stranden". Ja, det var en lyckad o mysig kväll o alla verkade nöjda. Så passade vi på att tacka av Gerd (barnens lärare) eftersom dom slutar trean nu o går vidare till mellanstadiet o får en ny lärare.

I fredags var vi o lämnade Molly i Halmstad hos Staffan. O fick se deras nya hus. Det var jättefint verkligen, passade in på deras personlighet:)
Efter det passade vi på att hälsa på Masse, Marie, Natti o Oliwer. Dom har oxå flyttat. Till en 5:a i två våningar. Den var jättefin o det måste vara mysigt för dom m lite mer plats o så kan ju barnen vara ute o leka på ett annat sätt m.
Dom var så gulliga o bjöd på mat o efterrätt innan det var dags för oss att åka hem.
Thelma o Oliwer lekte faktiskt jättebra, kul o se dom!

I går gick hela familjen på en lång skogpromenad. Det var helt underbart skönt o avkopplande. Thelma; som är sååå envis gumman, gick mesta delen o var rätt trött när hon kom hem. Men att få henne att sitta i vagnen var inte helt lätt så hon fick gå lillan. NÅN gång fick vi henne att vila benen dock. Men nästan 2½ timme var vi ute o 2 av dessa gick hon nog:)
O Malte mös o njöt för fulla muggar. Vi var busiga o lät honom vara lös. Men han e så lydig o går inte mer än några meter från oss ändå. O möter man nån så kopplar vi ju honom så klart. Man vet ju aldrig. Alltid får nån ont i magen av att man har honom lös på "förbjuden tid".


I går kväll var vi hos brorsan m familj o firade Elias som fyllt 9 år. Det var bara vi som var där i går. Vi grillade ihop o hade jättemysigt. Passade på att fira nationaldagen med:)

Thelma o kusinen Elias

I dag vet jag inte riktigt hur planerna ser ut, det blir väl lite plock o fix här hemma kan jag tro.
Ha en bra söndag alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela