Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Födelsedagskalas och strålande sol!

Publicerad 2009-05-31 19:30:56 i Allmänt,

Ja, helgen har varit underbart varm o härlig!
På fredagen fixade vi o trixade här hemma. Thelma hjälpte mig att baka.

(Det kom nog mer strössel i munnen än på bullarna skulle jag tro iofs)

På lördagen var det dags för Thelmas födelsedagskalas. Morfar o Elisabeth, Mormor, Farmor o Steffe, Catta o Rickard, Edvin, Elinda, Elias, Susanne o Thomas, Christian, Claes o Cenny kom o firade henne. Hon fick så mkt fint o verkade så glad;)

Av morfar o Elisabeth fick hon puzzel, en bok o söta kläder!

Av Sus o Thomas o barnen fick hon söta små plastdjur o ett jättefint förkläde!

Av Catta o Rickard o barnen fick hon ett gulligt födelsedagståg som man fyller på vagnar o byter ut siffran beronde på vad man fyller!

Av mormor fick hon fina kläder och en skottkärra med massa spadar o grejjer till (som jag glömt o fota, d kommer senare)

Av farmor o farfar Steffe fick hon OCH Molly en studsmatta!!! Gissa om glada små tjejjer då;)

På kvällen/em stannade Steffe o farmor kvar och vi grillade o åt gott o hade det mysigt. Jättekul!
Sen när dom åkte stöp Thelma i säng efter en lååång o spännande dag o så sov hon enda till 8.30 i morse!

I dag har vi bara njutit av solen hela familjen hela dagen! O jag som glömt att det var morsdag blev uppvaktad på sängen av min lilla söta familj! Molly hade komponerat ett eget presentkort på en fredagsmiddag som hon lagar o så fredagsmys som hon fixar. O så fick jag "Toffife" o en lott (som jag tyvärr inte vann på) o jordgubbar o en mugg choklad fick jag oxå;) En mysig överraskning för en glömsk mamma!

Tjejjerna har hoppat o studsat i studsmattan så klart


O så har Molly o Stefan invigt poolen m!


O Thelma invigde sin;)

Med lite "hjälp" av storasyster med


Sen gick vi en promenad till affären o handlade. Kikade förbi mamma på vägen hem o gav henne en chokladask på morsdag;)
Sen i kväll lekte Molly med Edvin o dom studsade o badade, badade o studsade!
Middag i dag fick bli vitlöksmarinerade grillspett, korv till barnen (som inte gillar grillspett knäppisarna), ugnsrostad potatis, tzatsiki, medelhavsröra o gurkstavar. O MASSA gott citronvatten till! Kan inte få nog av citronvatten på sommaren, det är så friskt o gott tycker jag!

Ja, o nu slappar vi bara lite här inne för jisses va trött man blir efter en dag i solen!
Hoppas er helg varit bra oxå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela