Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Melodifestivalen, eller nått?

Publicerad 2009-05-17 01:31:02 i Allmänt,

Ja, vad ska man kalla det som avslutades för en dryg timme sedan på svt1? Katastroffestivalen, som en vän skrev på facebook, känns rätt lämpligt faktiskt. För vad var det som utspelade sig i kväll undrar jag.
Helt värdelösa framföranden kändes det som. Men kanske jag som e "ute" eller så? Malena Ernman var INTE bra! Nä, musiken var ju alldeles för låg. Man såg hur hon fick kämpa emot för att inte ta i o sjunga ut med risk för att överrösta musiken! SÅ dåligt! (Även om det iofs säkert inte var hennes fel då)
Men Norge? Hallå NORGE??? NÄ, ge ER! Lät ju som ngt från lilla melodifestivalen eller ännu värre! Mesigare o tråkigare text får man leta efter ju! Ungefär lika intelligensbefriad som den där "Big big girl in a big big world" m Emilia från 1998. O DEN hade ändå en "berättelse" en riktig text. Men detta? Vad var det? Tre meningar o en massa fjolliga fioler? Nä, jag BORDE verkligen bojkotta melodifestivalen. Men jag vet att nästa år sitter jag där igen, lika irriterad o uppsvullen efter massa äckliga chips som bara dimper ner i farten lixom. För att d hör till:(
Nä, jag tycker nog dom där 340 miljonerna kunde spenderats bättre än vad Moskva åstadkom iallafall. Skittrist pausunderhålling. Men snälla, jag kan oxå åla omkring i vatten ??? (Även om det kanske inte skulle se så särskilt graciöst ut, särskilt nu när man liknar en sköldpadda på rygg om man skulle råka hamna på mage, men ändå!)
Va tusan, jag kan göra det gratis o dom "kända" snubbarna tog nog en hel del i pris kan jag tänka mig. Nä, Moskva var verkligen B som värdland tycker jag!!! Det enda som hade livat upp stället hade ju varit alla vår älskade "Tingeling"! För Moskva var allt annat än livat i kväll. BUUU! Bläk o fy!
O ställa in pridefestivalen på samma dag som melodifestivalen? Nä DET var nog inte helt genomtänkt. Håller m kommentatorerna där, vad är inte mer ralaterat m gayvärld än melodifestivalen? (Inte en pik mot vare sig det ena lr det andra, utan mer riktigt puckat resonemang av Ryssland)
Nä, nu skiter jag i detta o går o sover istället. Om jag kan m tanke på att älsklingen är i Växjö o hämtar mamma o Stern som varit där på dans till Larz-Kristerz. Usch har svårt att sova när han inte ligger brevid. Men får nog ta o göra ett försök för trött e jag verkligen!
Godnatt på Er!

Kommentarer

Postat av: Jasas.se

Publicerad 2009-05-17 23:08:19

Hoppas du sov gott :)



Jag tittade inget så jag kan ingenting säga, hahaha.

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-05-18 09:01:07

Du missade inget, haha!

Jodå, jag kunde somna tillslut. Lagom tills han kom hem igen o väckte mig;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela