Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Nattpigg Thelma

Publicerad 2009-05-14 11:06:43 i Allmänt,

Inte så mycket spännande som händer här hemma just nu. Jag e sjuk o jäklig:( Hostar, nyser, snörvlar o har mig. Jobbigt o äckligt - bläk. Thelma har fortfarande feber (3:e dagen nu) o är förkyld som attans hon m. Men hon blir ju rätt hyperaktiv av sin astmamedicin så sova är inte prio ett för henne nu tyvärr. Som tur är har man världens snällaste sambo som tar henne när jag inte orkar. O i natt har jag verkligen varit dålig. Hostat o frossat o sånt trist. Thelma bestämde sig för att ha sovit färdigt vid halv tre i natt, så snälla Stefan gick upp m henne o efter det har dom inte sovit. Han är o handlar nu o jag har precis lagt Thelma för nu gick d inte längre. Hon var sååå trött stackarn. (Så jag "tvingade" henne att gå o lägga sig o hon verkar somnat faktiskt) Hoppas Stefan kan lägga sig lite o sova han m när han kommer hem.
Jag sa klart till honom att han skulle väcka mig efter några timmar så jag kunde byta av honom i natt/morse så han fick lite sömn. Men snäll som han e lät han mig sova. Du e ju sjuk ju, sa han. Så tjugo över nio vaknade jag. Så jag fick värsta sovmorgonen o han stackarn har varit uppe halva natten:( Men men, jag vet ju att jag hade gjort likadant för honom (men kan ändå inte låta bli att få lite dåligt samvete)
Som sagt e han nere o handlar nu. Delen till bilen hade visst kommit m så jag hoppas den passar så vi får igång bilen igen nu. Över en månad har vi varit utan o jisses va låst man blir utan bil!
Så skulle han till apoteket m o inhandla diverse kureringssaker;) O flourtabletter till Mollan o Mollans speciella tandkräm som hon måste ha för o slippa sin afte i munnen. O peppar peppar har hon klarat sig från d nu när hon använder den.
Nu ska jag återgå till viloläge för här blir nog inte mkt gjort i dag. Med sjuk mamma o trött pappa får hemmet stå lite åt sidan en dag;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela