Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Solen stjäl mig!

Publicerad 2009-05-02 09:17:18 i Allmänt,

Ja, som sagt så har d blitt lite glest mellan inläggen på sistonde. Men nu skyller jag på det underbara vädret o på att jag har så underbar familj att vara med;) Solen lockar mer än datorn kan jag lova o med en underbar tomt att busa på så blir utestunderna långa o många.
Thelma får dock ta medicin varje dag nu för pollen. Men jag misstänker att hon är allergisk mot gräs oxå kanske? För det har ökat sista dagarna o just nu har ju många börjat premiärklippa sina gräsmattor. Hoppas f*n vi kan få nån tid snart till o få kolla upp detta med hennes ev allergier! Är så jobbigt när man inte vet vad hon tål - inte tål!
Men hon e ju charmig o glad som vanligt så klart! Men ibland kommer hon o kliar sig i ögonen o säger : "Ont öda" så hon orkar väl inte bita ihop alltid lilla snuttan. Även om hon e envis som få o har riktigt hög smärtgräns som det verkar.
Ja, ja får vi inte tid snart så ringer jag o kollar med dom för så här kan man ju inte ha det o jag känner att jag vill ha "riktig" medicin till henne som jag vet hjälper för rätt allergi. Inte som det e nu bara ge för att kanske hon blir dålig! Så dumt! Gillar inte att ge medicin i onödan, men sen vågar man ju inte chansa heller!

Apropå ngt annat så går hon här hemma o sjunger "Snälla, snälla" hela dagarna nu;) Haha. Låter jättesött! "Lälla, lälla, lälla" sjunger hon o så låtsasgråter hon, hihi så urgullig! Ska försöka fånga det på film så kanske vi kan lägga upp det här framöver så ni får se.

Molly e hos Staffan den här helgen. Åkte med farmor o farfar i går för dom skulle dit över helgen så det passade ju perfekt:) Hon längtade verkligen efter lilla pappa nu. Känns så skönt att det funkar så bra, men visst ibland kommer det där eviga dåliga mammasamvetet att hon har så långt till pappa. Men men, man gör sina val i livet o jag är övertygad om att både mitt OCH Staffans val är det rätta för Molly i slutänden ändå. För vi är ju lyckliga o hon är lugn o verkar trivas hon med. Skillnad sånna patetiska människor som ska hålla på o bråka om sina barn efter dom separerat! Fy f*n säger jag bara! Väljer man att skaffa barn så har man faktiskt ansvar att låta dom växa upp och få älska båda sina föräldrar utan att ha en massa bråk o få höra av den ena föräldern hur dum den andra förälderna är! Usch, hatar sånt o har aldrig förstått mig på vuxna människor som påstår sig ha älskat varandra o älskar sitt barn o sen beter sig så! NÄ, fy!!!

I dag ska vi ta en runda till Karlssons. Har lånat mammas bil så vi kommer lite utanför Åseda nån gång, haha! Vår bil e ju fortfarande sönder:( Men men, ska bara bli lite rik så vi kan fixa det!
Nähä, nu kommer guben o vill att vi ska åka. Bäst jag lyder, haha! Kanske hörs senare, annars hörs vi garanterat en annan dag! Ha en fin lördag

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela