Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Vi ska flytta!!! :)

Publicerad 2010-04-07 11:40:26 i Allmänt,

Jaha, återigen ursäkta att det är lite stiltje här (stavas det så? hmmm...) Hur som. Här händer det en del. Så bloggen är inte prio ett. Tyvärr händer det både negativa saker som äter energi, men även mkt positiva saker sker:) Som att vi i går skrev kontrakt för vårt nya hem!!! Tjooohooo!!! Jippie tjolahopp så glad jag är! 1:a juni går flyttlasset till vår blåa fina bostadsrätt! Enplansvilla på 111 kvm med STOR tomt! Fortfarande här i Åseda såklart (här blir vi nog kvar, hihi) Asså jag e sååå glad och så jäkla chockad! Det vi drömt om så länge har blivit sant! Vår alldeles egna enplansvilla (jaja, inte egna kanske eftersom d e en bostadsrätt, men väääldigt nära till en egen) 5 rok är det. Tre sovrum ett vardagsrum o ett allrum. Vinga o Thelma kommer dela rum så småningom (kanske på en gång) iom att dom e så nära i ålder. Tror faktiskt dom bara har trygghet i att dela med varandra.
O så får vi ett sovrum, Mollan ett eget rum o så ett vardagsrum o så då ett allrum som vi kommer ha lite som myshörna/kontor/filmhörna för ungarna;)
Så nästa vecka kommer mäklaren hit o vi ska gå igenom försäljningen av huset. *pust* ska bli en stor börda som släpps från axlarna! Skitjobbigt när man inte trivs i sitt hem ju! Men nu väntar nya utmaningar och en gladare familj tror jag allt! :) Ska bli så gutt o få enplanshus! Ungarna får sina rum på samma plan och allt blir sååå mkt lättare. Tvättmaskinen e på samma plan m, vilket resulterar i att även barnen kan hjälpa till m tvätten på ett annat sätt;) (Kanske inte uppfattas lika positivt av Mollan iofs, hihi)
O Stefan e salig för han får varmgarage! Hihi.
Nu hoppas vi bara att huset blir sålt hyfsat snabbt och för ett ok pris. Håll lite tummar!
Huset ÄR ju jättefint egentligen. Bra stomme, stora rum, en annorlunda men rätt charmig planlösning. Men det är inte VÅRT hem. Har aldrig känts som "hemma" o sista halvåret har denna känsla dominerat väldigt mkt. Vilket gör att man inte riktigt engagerar sig som man "borde".
Nä, detta kommer bli kanon! Och jag e så glad m för eftersom vi får stor tomt kommer vi få plats med BÅDE stora studsmattan OCH stora poolen!!!:) Härligt! För vi trodde att vi kanske skulle bli tvungna att välja bort den ena. O det hade varit trist. För en varm sommardag är det underbart o svalka sig i poolen! Och ungarna bor ju så gott som på studsmattan hela sommaren, hihi.
Nä, men detta känns kanon!

Det ger en lite styrka i det jobbiga som sker oxå;) Att man vet att man har ngt att se fram emot. Det jobbiga känns lite privat så jag kommer vara lite diskret med det. Eftersom det rör mitt barn så känner jag att om jag skriver ut det här kan det lätt hamna i "fel händer" sas. Detta hoppas jag ni förstår likaväl som jag;)
Men det kommer lösa sig, för jag kan bli en krigarprinsessa om jag måste;) O DÅ vill inte JAG vara min fiende, så mkt kan jag ju säga iallafall!

Kram kram på er i vårsolen! Ha en underbar onsdag! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela