Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Dessa självutnämnda "bättre" människor

Publicerad 2010-12-29 15:34:03 i Allmänt,

Jag blir så förvånad när det finns personer som påstår sig vara sånna som "förstår", men sen helt påvisar motsatsen?
Det är lite skrämmande, samtidigt som man inte kan göra annat än att le åt deras dumhet.
Idioti i dess bästa form kanske? Haha, ja jisses vilka jubelidioter det finns!

Som alla dessa som påstår att de är så öppenhjärtliga, så vidseende, så förstående? För att i nästa ögonblick förlöjliga människor som tycker annorlunda än de???!!! DEN logiken skulle jag mer än gärna vilja ta del av så jag kan förstå?
JAG tycker verkligen inte om allas åsikter, men jag skulle inte heller vilja påstå att jag "älskar alla" utan förbehåll. Då vore jag en lögnare av största slag...
Jag kan bli riktigt jävla förbannad på hycklare som påstår sig vara empatiska människoälskare för att sedan påvisa att deras kärlek, deras människosyn likt förbannat ÄNDÅ bara gäller de DOM tycker har rätt?!
DET är lika äckligt och patetiskt och lögnaktigt som kampanjen "Vi gillar olika" var/är.
(Lögnaktigt för att kampanjen startades av misstycke för andra, dvs "Vi gillar olika så länge ni har samma åsikter som VI!")
Jag stödjer varken den ena eller andra sidan av den kampanjen, den kampanjen borde lagts ner innan den starades anser jag, för mer ogenomtänkt kampanj får man nog leta efter! haha

Tycker fortfarande människor är urbota DUMMA som på fullt allvar tror sig ha rätten att påstå sig vara intelligena och humana för att sedan nedvärdera människor utifrån total okunskap och utan att helt satt sig in i det som kallas äkta saklig kunskap (istället för medial kunskap!)

Så jag säger bara GRATTIS! till Er självutnämnda "bättre" människor. Det måste vara underbart att lulla igenom livet i ett surr av inkompetens och patetisk inbillad kunskap där man tror sig vara en "bra människa".
Men jag har nyheter till Er - det FINNS inga "bra människor!" Alla människor är en egoistisk varelse som varje dag ser världen från SINA ögon med SIN syn på rättvisa och orättvisa! Ni som tror Er vara bättre - NI är de värsta av allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela