Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Mellansessan e sjuk igen

Publicerad 2010-12-03 15:36:07 i Allmänt,

Jaha då var Thelma sjuk - igen!
Kan inte säga att jag är förvånad för man borde vara van tycker jag...
Hon har ont i magen o feber. Har legat i soffan hela dagen - och DET är verkligen inte likt henne!
Sov mellan 11-13 och det händer väldigt sällan (tom när hon e sjuk, iofs vaknade hon jättetidigt i dag med)
Hon vill inte äta nånting alls, men som tur är gillar hon välling fortfarande så det får man i henne i allafall. Så man vet att hon får i sig nån form av näring.
Så helgen blir en "hemma o kurera sig helg"
Mysa ner i soffan o titta på film i kväll o sen sova tiiidigt. Thelma har varit vaken sen 5.45 så jag e lite trött faktiskt. Plus att man känner att man har nån "skit" i kroppen för oj va hängig jag e...host host...

Skickade ner Stefan till apoteket innan för o köpa "Jodopax" o gurgla i.
(Det har bytt namn o förpackning, men e samma sak ändå)
O gu vad d lindrar! har gurglat o halsen känns inte alls lika "stickig" nu.
Sen fick han åka inom det andra "apoteket" med, det som kallas Systembolaget o köpa hem lite Whisky så får jag tvinga i mig en sån otäcking o se om det dödar dom dumma basciluskerna ;)

Nähä, nu ska vi laga lite mat. Chicken Nuggets o Rösti o grönsaksröra till familjen (om nu vi får i Thelma nått) O själv ska jag ha Lax o kokta morötter o bönor tänkte jag.

Ha nu en mysig fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela