Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Lite rastlös

Publicerad 2010-12-19 14:08:04 i Allmänt,

En lugn o mysig söndag här hemma.
Molly har sin kusin E här (Ja, det är ju Thelmas o Vingas kusin med då)
Dom sitter o spelar "Nya bondespelet" (som nog inte e helt nytt iom att jag spelade som liten).
Brasan sprakar hemtrevligt o ungarna e sams. Thelma får vara med E på lag i spelet o Vinga sitter i sin stol o äter pepparkakor o tittar på.

Innan i dag har Molly, E och Thelma varit ute i pulkabacken nån timme o åkt.
Var så rosiga o söta om kinderna när dom kom in. Så då fick dom varm choklad med vispgrädde i o pepparkakor till. Det tyckte dom var gott o mysigt...

Jag har försökt ta det lugnt o vila lite - men det är lite svårt dock...
E van att vara den som styr o ställer med det mesta här hemma. Man kan säga att det brukar vara jag som ser till att det "händer grejjer" ;) O nu får man snällt sitta o acceptera att saker görs på ett annat sätt (eller inte alls :( )
Ja, ja inget jätteproblem men det kryper lite i en när man VILL men inte KAN göra saker.
Men i går gjorde jag lite julgodis till La familia i allafall, hihi.
Två sorters fudge (en knäcksmak o en vitchoklad) o så chokladtryffel med whisky i som blev himelskt god
(smuttade yttepyttelite på "smeten" för o se så det funkade, vilket d visst gjorde)
Så lite "nytta" har jag ju gjort då...
O i dag ska jag be Stefan bära upp alla tomtar o sånt som står i källaren så kan jag börja pynta lite här i veckan. Jag är ju en sån som egentligen inte vill pynta förrens dagen innan julafton, men i år får jag nog rucka lite på det så jag har ngt o göra i veckan!
(Kommer klättra på väggarna! Thelma o Vinga ska vara på dagis 6.30-17 mån- ons. O Mollan e hos Staffan o Stefan jobbar! KOM O UMGÅS MED MIG!!!)
Sen kan man ju gå o damma o så för det orkar man ju. Fast jag märker ju att jag blir trött så man "ska" väl vila lite mer kanske ;)

Så himla mysigt att det snart är jul i allafall! En massa hemmamys o så tomtebesök o alla paket o allt sånt :love:






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela