Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Våran jul

Publicerad 2010-12-27 14:03:18 i Allmänt,

Oj va jag inte haft lust att blogga. Så bliré ibland ;)
Men vi får se om lusten återfinner sig nu när julen är över och så.
Hur som helst så var julen underbart mysig!
julafton var min fina mamma här hos oss. Kom vid lunchtid så vi åt tillsammans.
Sen var det klart obligatoriska "Kalle Anka" som gällde vid klockan tre. Efter det kom tomten.
Thelma var i himlen, sååå lycklig :love: Hon fick så fina julklappar, och så lagom mycket med.
Vinga var inte rädd för tomten (tänkte att hon kunde vara det iom att hon är så liten) utan gick o hämtade sina paket o kramade tom tomten.
Thelma fick så mkt fint, bla doktorsväska, piratsaker (krok, ögonlapp, svärd o kniv), spindelmannenkläder, rittavla (eller vad det nu heter, en sån man ritar på oså kan man sudda ut o måla igen o igen...) en jättefin stickad tröja av mamma o så raggsockar, "Hello Kitty" strumpor, "Hello Kitty" pyjamas, hårspännen, spel, lego, mössa.
Vinga fick oxå en massa fina saker, bla en "raket" som man lägger i klossar i som blinkar o spelar, ett parkeringshus med bilar, en stickad tröja o raggsockar, pussel, gosedjur, tröja, "Hello Kitty" pyjamas (likadan som Thelma)

Morgonjulklappen


ÄNTLIGEN kom tomten!


O så fick man äntligen öppna sina efterlängtade paket med!


Ögonen tårades av glädje när hon fick syn på detta i sitt paket! SÅ lycklig liten tjej :love:

Vi har inte firat med pappa och Elisabeth ännu, vi ska dit den 2:a januari. Ska bli jättemysigt. Samtidigt är det lite mysigt att ha ngt o vänta på. Julen blir så kompakt så jag åker gärna dit då istället. Ska bli kul!


juldagen var vi bara hemma o mös. Fick inte av barnen sina pyjamaser på hela dagen - dom vägrade! Haha, lyckad julklapp dom fick av mormor!
Vi spelade spel o åt gott, ja så där lugnt o skönt som det "ska" vara på julen.
Tyvärr firar vi inte med Stefans föräldrar så det blir inte att vi åker till nån av dom. Känns tråkigt, men samtidigt är det deras val och vi vet att dom vi firar med är dom som verkligen älskar oss och bryr sig om oss alla.
Att Stefans föräldrar är så dumma så dom missar allt med sina fina barnbarn och sin fina son - är deras förlust...

Annandagen blev en liten minijulafton. Då kom nämligen Molly hem från sin pappa så vi öppnade julklappar med henne. Hon fick bla kläder, Monopoly City 3D (skitkul spel!) Skidor till sparkcykeln (man byter hjulen mot skidor) nått designset som man gör egna kläder till små mannekängdockor, smycken, cd-skivor och stereo.
På kvällen var vi klart tvugna att spela hennes nya spel, o jäklar va kul det var. Som vanliga Monopol fast m 3D byggnader o auktioner o mer tempo. Vi hade skitkul! (O på torsdag kommer Tobbe på spelkväll :D)

I dag är det vardag, på sätt o vis, för Stefan han jobbar. Småknoddarna e hemma o lediga så Molly har hjälpt mig med Vinga eftersom jag inte får bära henne. O så har mamma varit här o hälsat på. Kallt som attans är det så barnen har hållt sig inne faktiskt. Ja iofs var Molly o Elinda i dag så dom var ju klart tvugna att testa mollys sparkskidor (lr vad hon nu kallade det, hihi)
Längtar efter Stefan, men han ska nog jobba över i dag så han kommer nog inte förrens sent skulle jag tro. Men det är ju kanon att dom har o göra på jobbet!

I övrigt blir det nog lugnt här i veckan skulle jag tro. Snart Nyår ju! Härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela