Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

SUCK - jäkla natt!!!

Publicerad 2010-02-08 14:01:53 i Allmänt,

Trött, trött,trött :( Jisses vilken natt! UNGAR! Thelma ledsen o hostig - kom in till oss - fortsatte gråta hysteriskt då o då (lagom tills man somnat till så skrek hon så hjärtat slog dubbelslag, hua!) genom hela natten - ville ha välling - fick välling - somnade - vaknade osv osv.
Molly sprang mellan vårat o sitt rum halva natten - mardrömmar:( Samma där, lagom tills man slumrat till så kom hon, ställde sig i dörröppningen o småsnyftade tills man blev mindre trevlig o fräste: "men lägg dig här!"
Hon la sig - tyckte d blev trångt - var övertygad om att NU skulle hon kunna sova i sin egen säng - gick in till sig - efter 15 minuter e hon tillbaka - samma procedur om och om igen! Efter 5:e gången blev jag halvtokig o fräste på det mest pedagogiska sättet jag kunde just då (som megatrött uppretad surmamma) "Gå in till dig nu o så SOVER du!" Det funkade - hon hade somnat efter nån minut! (Varför testade jag inte det FÖRSTA gången?, nä då ska man vara gullig o pedagogisk o försöka vara så jäkla förstående fast man bara vill skrika: SOV UNGE!!!!)
Vinga sov i sin säng hela natten!!! Gullungen! Dock hade ju jag då såklart skitsvårt att sova utan henne, puckade mig! Vaknade o kollade så hon andades ca 20 ggr tror jag! O visst gjorde hon det:)
Tre ggr vaknade hon till. En gång för att äta, en gång ville hon bara ha nappen o en gång var hon bara lite snuttig o somnade om nästan direkt när jag la henne vid bröstet:) Hon har sovit gott som tusan i allafall.
Jag känner mig däremot som om jag blitt överkörd lr nått, bläk!
O dessa förbannade KONFLIKTER med ungarna - jag blir GALEN! Thelma har världens trotsålder o Mollan e så hormongalen så man bara bävar! *suck*
Tur man älskar dom ändå;) Gullungar o skitungar på samma gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela