Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Peter Pan o marknadsgodis

Publicerad 2010-07-17 19:15:19 i Allmänt,

Länge sen jag plitade ner något här. Har varit lite mkt bara;)

Hur som. I dag har åska o regn förgyllt våran dag o det är underbar luft ute;)
Mamma var här i går o vi drack lite vin o åt mkt kräftor (det godaste som finns!!!) Sen blev d att vi spelade lite spel på kvällen o mamma sov kvar här. Mysigt;)

När mamma (o hennes lilla vovve Melker) åkt hem i dag kollade jag o Thelma på "Peter Pan" o låg o mös i soffan.

Hade så ont i halsen så det var skönt o bara vila lite. Men efter filmen var barnen sjövilda o lite uttråkade ( o vi vuxna med tror jag) så vi bestämde oss för o åka på marknad som var här i närheten. Om inte annat för o köpa lite gott marknadsgodis;) Sagt o gjort. Vi åkte dit o det blev lite godis inhandlat, o en solhatt till Vinga, en plastbil till Vinga o en leksakspistol som skjuter små sugproppspilar till Thelma (eller som hon säger: "En pangare")
Det var jättevarmt så vi hade ju tagit på oss alldeles för varma kläder dock, hihi. Man tänker inte alltid på att vädret kan variera så på bara några mils skillnad. Men men, det gick bra. O Malte var klart hemma. Blir så jäkla arg när man ser alla stackars hundar som folk envisas med att släpa med sig på marknad:( Stackarna går där o flåsar o våndas - LÄMNA HUNDARNA HEMMA!!! Grrrr.... Jaja, jag fräste några ilskna kommentarer till en del i allafall, så lite gnällig har jag varit i dag med;)

När vi kom hem gjorde vi pizza som Vinga slukade som en toka (lilla matvraket, hihi) Thelma e så päsig i astman så hon är inne i en "inte äta period" som hon brukar då.

O nu utövas maktkamp mellan tålamodsprövad pappa o envis treåring - vem vinner? Jag tippar på treåringen med vilja av stål! ;)

Nä, får nog ta o prata lite med den där trotsiga lilla fisungen nu, innan pappa går i taket.
Ha en fin kväll alla! Va rädda om varandra <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela