Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Började dagen med en vårliknande promenad!

Publicerad 2010-03-06 13:08:26 i Allmänt,

Har precis kommit in från en underbart härlig promenad med Johanna. Malte var med o knatade på o Vinga fick sin förmiddagslur i vagnen o friska luften i dag;) Solen skiner och man blev så härligt rosig om kinderna. Fick nästan lite vårkänslor.
Stefan tog dom stora (o med det menas Molly o Thelma) o gick till pulkabacken här intill. Dom hade haft jättekul:)

O i kväll ska vi till Jörgen o Johanna. Käka lite gott, dricka lite gott och ha det allmänt mysigt:) (erkänner dock att jag vid dessa tillfällen saknar cigaretter, tyvärr. MEN jag ska inte börja igen såklart!)
Ska bli kul o umgås m dom i kväll för d var rätt länge sen. Vi har setts på nån ficka o så, men sist vi åt ihop var några månader sen för Vinga var precis pytteliten minns jag. O DET e oxå skönare nu för nu kan man sätta henne i babystolen o hon kan var med o äta ju. Bara man har bröt o macka m så kommer man lååångt m henne för mat e livet, hihi!
Johanna ska opas på tisdag m ev så d känns extra kul o ses riktigt innan:)

I går kväll var vi hos Elinda på kalajs. Jättekul o mysigt var det! Catta hade gjort så god mat. Fläskfile m soltorkade tomater o salami o till det potatisgratäng o jättegod sallad m ruccola, majs, tomat, fetaost o isbergssallad MUMS!
O till maten serverades ett mkt gott rött vin (som jag glömt vad d hette) o jag tillät mig faktiskt 2½ glas o så tog jag tom en baileys till tårtan m;) Hihi, nä men jag ammar ju knappt NÅNTING längre. Kanske en-två ggr / dygn så d e ju knappt ngt. Så det var ingen fara.
(O en mkt nöjd utsövd bebis sitter här i gåstolen brevid mig o sprallar så hon har nog inte tagit nån skada)
Får erkänna att det är rätt skönt att Vinga pinga föredrar mat nu! Man blir såå mkt friare då! O hon somnar utan amning på kvällen nu med! Bara nappen o vagga lite. Lr så lägger man ner henne i sängen, ger nappen o sätter på speldosan så somnar hon:)
Hur som, tebaka till i går. Vi hade jättemysigt o det var länge sen jag skrattade så mkt.

Nähä, nu kommer Stefan o vi ska äta lite korv o bröd  (iom att middag blir senare hos Jörgen o Johanna) så jag säger tjingeling så länge! O KRAM <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela