Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Anställningsintervju, sockerkaka o barn på bättring

Publicerad 2010-05-05 14:52:43 i Allmänt,

Nu tittar solen fram:) Knasigt väder i dag. I morse låg det snö på backen, sen regnade det o nu skiner solen. Men solen är sååå välkommen. Vill ha sol o varmt o vår:)

I dag har Stefan varit på anställningsintervju. Så får vi hur d gick. Dom hör väl av sig i dagarna kan jag tänka. Håller tummarna för att d blir ngt, för jag tror Stefan skulle passa in där perfekt.
Dom ville helst att han skulle gå på två månaders praktik först o sen komma tillbaka på 6 månaders provanställning efter semestern om allt funkar bra. O visst hade drömmen varit provanställning direkt, men detta är oxå ok för det är ett välkänt bra företag som är rädda om sitt rykte o jag tror inte dom e sånna som utnyttjar det med praktiken. Men iom att dom ska anställa väldigt många så förstår man ju att dom utnyttjar sin rätt att ta in på praktik, dom tjänar ju massor på det. Stefan ringde o kollade med sin handläggare på abf om detta var ok för dom (han tänkte iom att han HAR timanställning på Melam redan) men det var helt ok, iom att Melam inte kan lova fortsatt jobb sen. Så han ringde till företaget där han varit på intervju innan o sa att han var väldigt intresserad. Dom skulle prata o sen höra av sig sa dom. Hoppas dom hör av sig innan helgen bara, så slipper man gå o vänta.
Hoppas för Stefans skull att han får detta (ja o för oss m klart iom att ekonomin blir lite roligare sen då) för det verkar utvecklande o kul. Inte bara stå o göra en sak hela tiden, utan mkt el-teknik, mätning, montering osv.
Så håll gärna en tumme lr två! ;)

Stefan jobbar nu. När han hade gått passade Thelma o jag på att slänga ihop en sockerkaka med äpple o kanel. Så nu börjar den bli klar o det doftar härligt här!
Mamma ska komma om en stund så jag tänkte ha ngt att bjuda på då.
Alltid så mysigt när mamma kommer, o prata bort en stund o få lite avlastning med barnen nu när man har rätt ont i lederna. (tänker inte gnälla o det nu dock, hihi)

Molly skulle leka med en kompis, Emma, efter skolan. Dom skulle gå till hälsans hus o bada. Härligt!
Det är så kul för Molly är mkt gladare sen hon fick byta klass. Hon bytte för nån månad sedan, pga att hon blev illa behandlad av tjejerna i sin dåvarande klass. Vägrade gå till skolan o mådde fruktansvärt dåligt. Jag blev förbannad o hennes pappa likaså. (detta har nämligen pågått ett tag) så vi krävde klassbyte med omedelbar verkan, vilket så skedde. O nu har hon gått hela veckor! Helt fantastiskt! DET har inte hänt på...ja jag vet inte NÄR faktiskt!
Hon studsar upp på morgonen, fixar allt själv m frukost, gympapåse som ska m ibland, duschar o fixar sig. helt underbart kul! När hon kommer hem e hon glad o sprudlande:)
Och framförallt har hon kompisar!!! Hon leker med vänner på fritiden (man får nästan stoppa ibland för hon vill leka varje dag, hihi) ja, vi är verkligen glada för denna förändring.

Ja, som ni kanske förstått blev det ingen fortsatt värk i Mollys öra efter gårdagen - skönt det!
Thelma e feberfri men genomförkyld (sitter just nu o tittar på "Tjorven o Skrållan")
O Vinga har fått TVÅ tänder nere nu:) Men är inte lika gnölig i dag så kanske har d gett sig lite nu?

Jahopp, nu ska kakan ur ugnen o snart kommer lilla mamma. Så hej hej på en stund!

KRAM <3

Kommentarer

Postat av: Claes Sjöberg

Publicerad 2010-05-05 16:45:49



Hej Sandra



O det låter kanon. Förändringen för Molly måste vara helt underbar. Du kan vara säker på att jag håller alla tummar jag kan för att Stefan skall få chansen till en fast anställning. Men man måste någonstans börja och jag tycker att han är på god väg. Va kul ! Ge honom en stor kram från mig och lycka till.

Den där sockerkakan med äpple och kanel känner jag doften av ända hit ner i Norra Rörum. Det hade varit roligt att komma och smaka på kakan och träffa din mamma. Hälsa henne så gott.

Hur tänker ni fira Thelma på hennes födelsedag?

Blir det den 23, 27 eller 30 maj? Hör av er så får jag se om jag kan komma och gratta henne.



Än en gång lycka till, hoppas att du får reda på vad det är för problem med din värk så att du får rätt behandling. Du är verkligen värd att bli frisk så du kan ta hand om Stefan och töserna.



Ha det bra så länge och en stor kram til er alla.



Er Claes



Postat av: Sandra

Publicerad 2010-05-06 01:08:40

Hej!

Tack för alla värmande ord:)

Mamma hälsade tillbaka.

Vi har inte bestämt ännu hur det blir m Thelmas firande. Vi ska prata om det i dagarna så lämnar vi besked till dig snarast;) Självklart e du/ni välkomna!



Ja, det är lite kämpigt här nu. Ska till dr i mon får vi se vad han säger.



Ta hand om dig



Kram kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela