Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

JAG ÄLSKAR DIG!

Publicerad 2010-05-18 18:50:10 i Allmänt,

Det finns så många olika sätt att säga dessa ord på. Ja, blickar o kroppsspråk så klart, men olika språk tänkte jag nog snarare på nu. Här är några exempel:

England I love you
Danmark Jeg elsker dig
Grekland S'ayapo (uttalas s'agapo)
Holland Ik hou van jou
Island Eg elska thig
Irland Taim i' ngra leat
Latin Te amoLatin Vos amo
Latin (old) (Ego) amo te
Norge Eg elskar deg (Nynorsk)
Norge Jeg elsker deg
Spanien Te amo
Spanien Te quiero
Tyskland Ich liebe Dich

Ja, självklart kan ju listan göras i princip huuur lång som helst, men detta var ett axplock;)
Men så kommer jag o tänka på hur man visar sin kärlek i vardagen. Jag menar mer det där alldagliga. Rent verbalt alltså.
Tänker till lite o inser att jag säger nog väldigt ofta  "jag älskar dig", men när jag pratar med Stefan så säger jag nog oftast älskling, hjärtat eller gubben (kärleksfullt då alltså)
Hur säger DU till din älskade? Till DIN speciella?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela