Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Premiärplask i baljan för småttingar del 1

Publicerad 2010-05-22 19:15:37 i Allmänt,

Ja, så var det då en underbart VARM SOLIG dag! Vi började mprgonen med en promenix efter frukost. Skulle gå ner till Preem o fixa lite bensin till gräsklipparen (Tack Tobbe för lånet!)
Hur som så var det fint väder o jag hade inte sååå jätteont faktiskt (men jag ropar inte hej ännu för jag vet hur d var med det förra gången, så no no) så vi bestämde oss för en lite längre promenad. Blev en ganska lång sådan o Vinga sov gott i vagnen medans Thelma hittade både vattenpölar o hoppa i och fina blommor o plocka:)
Malte var en lycklig liten hund som sprang o nosade varvat med glädjeskutt.

När vi kom hem klippte Stefan gräset (ja, jag klippte lite på framsidan) o Thelma gick efter med sin gräsklippare o kollade så pappa skötte sig :D

Eftersom solen värmde gott o aptiten lös med sin frånvaro fuskade vi o tjuvstartade midsommar med nypotatis, matjessill, gräddfil o gräslök, o vindruvs o rödlökssallad till. Mums var det:) (Thelma fick dock skinka istället för sill, o det gillades!)
Efter maten var det två smutsiga små tjejer som satt där på altanen o päste.
Så det blev till o premiärplaska i baljan för dom två. Dom satt där i solen o mös små gullhönorna:)

(Ja, just det Inez har fått vara ute för första gången i dag med! Hon älskade det. Vi ska bygga en bur till henne sen när vi flyttat men i dag tog vi bara överdelen på buren o satte ut. Det funkade kanon o hon mös där i gräset!)

Efter badet blev det på med pyjamaser för småtjejerna o nu sitter Thelma o kollar på "Bolibompa" o Vinga o pappa vilar här i sängen (konstigt va pappor blir trötta av solen? För det kan väl inte bero på att man dricker öl i gassande sol? Näää, ALDRIG! Hahaha)

Så ja, för att sammanfatta det hela har det varit en sån där livssprudlande dag när man inser hur fantastiskt lyckligt lottad man är! <3

Kram kram på Er fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela