Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Så jä*la ARG!

Publicerad 2010-05-11 12:02:29 i Allmänt,

Fy f*n! Läste denna artikel i smp : http://www.smp.se/nyheter/almhult/kulturskillnad-gav-kortare-fangelsestraff%281917738%29.gm

VIDRIGT hur vårt jä*la samhälle tillåter något sådant på dessa grunder!
Så i vårt samhälle är det då alltså så att barn av invandrarbakgrund har inte samma rättigheter och värde som barn med svenskt ursprung eller? Nä, jag SKÄMS!
Vuxna människor ska väl för f*n värna om barns rättigheter? När inte vi visar att detta är FEL -  HUR ska man då kunna lära sig och stationera exempel?
Min fråga blir då genast - HUR många kommer inte dra nytta av detta? Anse mig vara rasist om ni vill, det ÄR jag inte. Jag anser bara att alla barn - oavsett bakgrund - förtjänar samma upprättelse och samma trygghet! Jag anser att barnaga över huvudtaget, NÅGONSTANS, ALDRIG kan försvaras! ALDRIG! Det finns ingen som kan få mig att förstå hur detta kan accepteras, för det är just det det görs i detta fall - ACCEPTERAS!
Jag bor i ett land där aga på barn inte är tillåtet av lagen, men så finns det VUXNA människor med så stor makt som anser sig stå över lagen och helt sonika bestämma att denna person FÅR agera så här?
Jag citerar:
"– Han kommer från en bakgrund där det är tillåtet och accepterat att man gör på det här sättet. Han har levt i Sverige under en mycket begränsad period och ska åka tillbaka igen. Han påstår att han inte har haft kännedom om hur reglerna förhöll sig i Sverige. De omständigheterna ansåg vi var i viss mån förmildrande, säger domare Lars Jeppsson."
Va i hel*ete!!! HUR kan människan bara kläcka ur sig något så urbota DUMT?!
Enl Barnkonventionen - SOM VI I SVERIGE SKA FÖLJA!, är det barnets bästa vi ska se till:

"Artikel 3

  1. Vid alla åtgärder som rör barn, vare sig de vidtas av offentliga eller privata sociala välfärdsinstitutioner, domstolar, administrativa myndigheter eller lagstiftande organ, skall barnets bästa komma i främsta rummet."
Och JAG kan då inte se att man i detta läget sett till BARNETS bästa! För allt fokuseras till att mannen inte visste hur lagarna, i det land han tillfälligt lever i, fungerar.

(Kanske dags att man börjar upplysa om det direkt när en person med invandrarbakgrund kommer till Sverige? För att på så sätt undvika att detta utnyttjas?!)

Jag är upprörd, förbannad och jä*ligt kränkt! Jag skäms att vara vuxen i ett land där lagar och regler kan förvridas - don efter person eller? Jag skräms av det faktum att andra personer med invandrarbakgrund kan utnyttja en sådan dom. Samtidigt tycker jag det är sorgligt för de flesta personer med invandrarbakgrund tror jag är mycket väl medvetna om att detta inte är accepterat i Sverige (förutom i detta fallet då!) och riskerar att få skit för detta i slutänden!

Jag skäms och anser att lagar är till för o följas, oavsett bakgrund!

Nä, fy f*n usch va förbannad jag är!!!

Kommentarer

Postat av: Tobbe

Publicerad 2010-05-12 13:17:10

Ja, vi diskuterade ju detta... Vansinne.

Postat av: Sandra

Publicerad 2010-05-13 11:16:51

Ja, helt sjukt OCH farligt det han håller på med domaren!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela