Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Svenska politiken

Publicerad 2010-05-26 19:55:22 i Allmänt,

Jag måste erkänna att våra politiker skrämmer mig! Är jag ensam om att hysa denna rädsla?
Och vad som skrämmer mig ännu mer är att så få människor i vårt land inte är insatta i politik - för det är TRÅKIGT! Men HALLÅ!!! Det är VÅR framtid - vår jäkla framtid! Det politikerna gör i vårt land påverkar OSS! Oss och våra barn och allt som rör oss och VÅRAT liv.
Vakna! Inse att livet inte är en resa på rosa fluff där DU är den enda existensen och din lilla värld är alltet. Det våra politiker gör PÅVERKAR oss - vare sig vi vill eller inte.
Kanske dags att göra skäl för den rätt som gör att vi får rösta? Nämligen att vi då anses vuxna nog att kunna göra ett val om vår framtid! Sätter man sig inte in i vad som påverkar oss så till det yttersta, som politik, bör man kanske inte anses vuxen nog att påverka alls?
Jag skäms och skräms när jag läser på bla "facebook" om människor som går med i politiska grupper och anti-partigrupper för att sedan visa sig inte ha en aning om vad det rör sig om! "Kompisarna tycker så!" eller "man SKA tycka så" eller " jag har läst i tidningen att dom inte är bra/ ÄR bra" Men vad står dom för då? undrar jag. VARFÖR tycker du dom har rätt eller fel? Svaret blir antingen total tystnad eller ounderbyggda motargument som totalt saknar sanning eller grund. Eller ännu värre -  ett ansiktuttryck med sån avsaknad av politisk intelligens att dess utseende skulle kunna liknas vid en fågelholk!
Jag blir f*n förbannad! Där sitter småungar o tror sig veta vad framtid är o så har dom ändå inte en susning om vad fasen som händer med vårt land! Vart vi är på väg...
Och än värre - där sitter mammor och pappor (med ansvar för sina barns fortsatta liv!) och fattar NOLL!
Vart är vårt samhälle på väg om vi ska fortsätta såhär?

När brakar det? När inser vi att detta inte är ett hållbart senario???

Jag gråter vid tanken att DETTA är vad jag ska ge mina barn i arv - att detta är vad jag lämnar efter mig...
Hur ska jag försvara det när mina barn växer upp i kaos och total fråntagen frihet?
Jag skäms för dem och jag är jä*ligt RÄDD...

Vi kommer fatta den dagen det är för sent...

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-05-27 00:21:51

Hon må hoppa runt lite mycket ibland, men hon är en så otrolig självständig och cool person.



Så sant det du skriver där uppe. Har haft ett skitår pga en sjukdom jag har då jag inte fått minsta stöd eller hjälp, funkar inte som det är nu i sverige.

Postat av: Sandra

Publicerad 2010-05-27 08:12:17

Nä det är inte hållbart i längden alls! Uscha:(

Hoppas du blir bättre hjälpt, men man tvivlar ju nu helt klart.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela