Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Förskolans dag, teater och kalas för fjortis;)

Publicerad 2010-05-21 09:40:19 i Allmänt,

Fredag! Härliga fredag! Det betyder att Stefan slutar tidigt<3
Här öser regnet ner o det doftar ljuvligt ute! I går kom den efterlängtade åskan som fick en att kunna andas igen;)

I dag blir det lite fix o trix här hemma, lite fredagsstädning helt enkelt. Tycker d e så skönt o ha det lite så där extrafint till helgen;) Sen får jag erkänna att jag e en sn som älskar att städa när gubben inte e hemma, haha. Tycker jag får mer gjort (Lr kanske gjort på MITT sätt?, hihi)

I går var Thelma o hennes dagis ( Ja, jag VET att det inte heter DAGIS längre, men vårt dagis heter faktiskt Daghemmet ¤¤¤¤¤ O fröknarna säger oxå DAGIS, reta er om ni vill men nu har jag klargjort varför jag kommer fortsätta kalla det DAGIS!) på ngt som kallas "förskolans dag" i Folkets park. Dom var så söta då dom gick i ett litet tåg på vägen upp. Jag o Vinga var o tittade. Först gick polisen o sen kom dom o spelade blåsinstrument. Efter gick alla förskolebarnen. Så söta så! Thelma hade gjort en egen maraccas (stavas det så? hmm...) som hon skakade för glatta livet, hihi. Så söt var hon där hon gick med ett solskensleende o höll fröken Catta i handen :) Man blev ju nästan lite tårögd.
Uppe i Folkets park hade dom sjungt en massa sånger tillsammans o så fikat. Perfekt att vädrets makter var med dom;)
I onsdags var Thelma på sin allra första teater! "Pomelo den lilla elefanten"
http://www.dn.se/kultur-noje/scen/pomelo-den-lilla-elefanten-pa-dockteatern-tittut-stockholm-1.947237
(Denna artikeln e ju från en annan föreställning, men bara så ni får ett hum om vad det var)
Dom hade varit i Folkets hus här o kollat. Thelma hade varit så duktig o bara gått in o satt sig utan problem:) Så kul för henne att hon äntligen får följa med på sånna saker;) Hon börjar ju bli stora tjejjen<3
Så det har varit en lite hektisk vecka för henne i dagisets värld. Men i dag e hon ledig o hmm...vilar upp sig, hahaha (som om HON skulle vila, hihi)

I går kväll var vi på kalas hos Edvin med förresten (min brorsson) Han blev fjortis o firade detta med goda mackor o en massa fika - hjälp va mätt man var sen!
Han fick lite pengar o klubbor av oss;)
Det var lika trevligt som det alltid är hos dom!

Nähä, nu tror jag båda tjejerna har "överraskningar" i sina blöjor så jag får nog gå o ta hand om det;)
Ha en fin fredag! Skrivs sen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela