Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Läkarbesöket, Thelmatrots och krypande bebis...

Publicerad 2010-05-09 15:33:26 i Allmänt,

Jag vet att jag lovade att uppdatera efter läkarbesöket, men måste erkänna att jag inte haft varken tid, lust eller ork helt enkelt. Trött i kropp o själ just nu...
Men men, hur som. Jag var som sagt hos dr i torsdags. O jag vet inte om jag blev så mkt klokare egentligen. Märket/bölden/knölarna (kalla de vad ni vill) på benet kunde han säga vad det var. Det är helt enkelt en inflammation som ska behandlas bort med stark kortison som ska smörjas o läggas om ett bra tag nu. Skulle visst ta sin stund eftersom d gått så långt:(
Men han trodde INTE detta (lr ja, han sa att han VISSTE) hängde ihop med ledvärken o de andra knutorna. Så jag ska tillbaka till föregående dr - IGEN:(
Nya prover togs o jag ska till dr på fredag (fast då i Vxö, för här hade han ingen tid förrens 7 juni!) Ja, så var det med d. Känns inte hoppfullt då man bara slussas hit o dit o ingen vet nånting - typ. Börjar bli drygt o ha det så här nu.
Men Stefan var med i torsdags (eftersom jag e en liten mes i sånna situationer) o han fick läkaren att skriva ut starkare smärtstillande än alvedon o ipren (som inte funkar längre ändå) Så nu får jag åtminstonde sova på nätterna:) Alltid nått;)

Annars öser ju livet på här i vilket fall som. Stefan jobbar em i ytterligare tre veckor o företaget där han var på intervju har han inte hört ngt från, så man börjar väl sluta hoppas...
Flytten närmar sig o det kryper lixom på en lite känns det som. Inte riktigt nån insperation till det just nu, men det kanske kommer. Hade visning på huset i fredags, men vi har inte hört hur d gick.Tredje gången gillt? :)

Till helgen som kommer ska Molly på stort scoutläger. Hoppas bara vädret ändrar sig för annars vet i tusan hur sugen jag e på att låta lillhönan sova i tält? Hua! Men men, som vi alla vet kan ju vädret ändra sig fort så vi håller tummarna för det;)

Thelma visar verkligen att hennes 3-årsdag närmar sig med stormsteg. Det trotsas o testas gränser HEEEELA tiden, o mammas tålamod är INTE på topp just nu. Men jag tror iofs inte det är nån större skada för man behöver nog mötas av motstånd även som liten;) O envisheten kommer ju nånstans ifrån, hihi.

Störigt med att nästa lördag kommer cirkusen hit till "stan" (haha) o självklart måste dom komma precis innan födelsedagen:( Känns så surt. För vi ska köpa cykel till Thelmas födelsedag så cirkusen får vi stå över i år. Tycker för övrigt det är taskigt att dom måste ta så jäkla mkt i inträde! Grrr... 500:- bara för mig, Stefan o Thelma. Lite hutlöst tycker jag nog allt. Kanske låter snålt, men det känns som cykel e lite viktigare faktiskt;) Men men, den brukar komma varje år så vi tar det då istället. Hon har ju aldrig varit på cirkus så hon förstår ju inte riktigt vad hon missar ändå;) O jag vet hur himla glad hon kommer bli över sin cykel:) Det är det enda hon har tjatat om sista året! Hon älskar cyklar, hihi.

Vinga har börjat krypa med förresten! Lr ja krypa o krypa. Hon åker på rumpan o tar fart med händerna:) Det gjorde Thelma med, men kröp ändå lite mer för hon var lixom framåtlutad. Men Vinga åker i sittande ställning o börjar få upp en himla fart nu:)
Skiner som en sol:) Måste ju vara jättehärligt att kunna ta sig framåt och få tag i saker o utforska sin omgivning på ett annat sätt <3

Nähä, tänke se om jag kanske kan börja packa så smått så jag får väl ta en kartong o börja nu...

Kram kram, vi höres <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela